Модернизиране на жп мрежата и речната инфраструктура обещаха министри в Русе

Подобряването на транспортната свързаност между Северна и Южна България, както и на страната ни с останалите европейски държави трябва да бъде водещ приоритет и за следващото правителство. До това заключение се стигна по време на днешния национален форум относно важността на добре развитата инфраструктура за развитието на бизнеса в Северна България. Инициативата бе под патронажа на областния управител Борислав Българинов и тя събра министри и експерти на национално ниво. В срещата участваха двамата заместник областни управител на Русе Синан Хебибов и д-р Стефка Караколева, както и главният секретар на Областната администрация Симеон Иванов.

„До 2023 година се предвижда изграждането на нова тягова подстанция в Русе, както и поетапно включване в системата за телеуправление и телесигнализация SCADA.“, коментира заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христина Велинова. Изграждането на локална система за телеуправление и телесигнализация SCADA ще бъде свързано с интегриране на системата, към действащата такава, разположена в сградата на централен диспечерски център Горна Оряховица. Същевременно ще бъдат модернизирани и тяговите станции във Варна и Разград. Проектът се очаква на стойност малко над 34 милиона лева. Приоритетно ще се работи за цифровизация на транспортната безопасност и повишаване на енергийната ефективност при пътническите превози. До четири години ще трябва да се модернизират и гарите в Мездра и Червен бряг. От съществено значение е и рехабилитацията на жп линията между Видин и София, особено в участъка Видин – Медковец.

Колкото до речния транспорт, то ще се работи и за изграждането на кейово съоръжение от вида ледобран на територията на терминал Русе-запад. Ще се извърши и проучване за изграждане на закрити корабни места на територията на терминали Русе-запад и Русе-изток (1 и 2), както и възможността за построяване на съоръжения против заливане на терминал Русе-запад при високи води на р. Дунав. Предвиждат се и концесии на Русе-изток 1, Русе-изток 2 и Русе – запад. Такава концесия се предвижда и за пристанището във Видин. Такива концесии ще има за пристанищата Варна-изток, Варна-запад и фериботния терминал във Варна. Очаква се и удълбочаване на подходните канали във Варна.

Работи се активно и по изграждането и внедряването на система за електронен обмен на информация в българските пристанища по река Дунав. Ще се предприемат дейности и за ревизиране и допълване на предпроектното проучване за подобряване на корабоплаването в общия българо-румънски участък на р. Дунав. Приоритетно се прави всичко възможно за модернизацията и оптимизацията на дейностите по рехабилитация на корабоплавателния път в общия българо-румънски участък на реката.

 



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов