Избрани Новини
„Турандот“ на 30 ноември в Русе
26-11-2017, 09:00
Снимка:Пресцентър Община Русе
Автор:Русе утре
Още по Темата:В Доходно здание
Давид Крешенци, Баясгалан Дашням, Марио Маланини, Йоана Железчева, Момчил Миланов, Александър Крунев, Момчил Караиванов, Александър Баранов, хор, балет и оркестър на Държавна опера – Русе ще представят великата опера на Пучини „Турандот“ на 30 ноември от 19 часа в Доходно здание.Режисьор на постановката е Нина Найденова, сценограф Борис Стойнов, костюми Цветанка Петкова-Стойнова, хореограф Боряна Сечанова, хормайстор Стелияна Димитрова.
Давид Крешенци започва обучението си по музика в консерваторията на Фермо, където се дипломира като пианист и хоров диригент. Специализира в Милано.
В началото на кариерата си работи като пианист- акомпанятор в редица италиански оперни театри, както и за много фестивали. От 1999 година започва да ръководи оперни хорове, първо в Генуа, после в Неапол, Анкона, Йези, Мачерата.
Като оперен диригент дебютира в Операта в Кайро през 1998 година – дирижира творби на Росини, Доницети, Белини, Верди, Пучини. През 2014 е назначен за музикален директор, през август 2015 дирижира „Аида” на Верди по повод годишнината от откриването на Суецкия канал пред една публика, сред която присъстват държавните глави на 60 страни.
От 2002 е главен гост- диригент в Националната опера на Тимишиора, където ръководи спектакли на опери от: Бизе, Верди, Пучини, Маскани, Леонкавало, Росини, както и концерти на международния музикален фестивал в същия град.
През 2006 година започва неговото сътрудничество с Националната опера в Букурещ със серия спектакли на: „Риголето”, „Любовен еликсир”, „Сватбата на Фигаро”, като постепенно поема почти целия италиански репертоар. От 2003 година е главен гост- диригент на Радиооркестъра на Букуреш, а от 2009 и на Операта в Клуж, където също поема италианския класически репертоар.
Давид Крешенци е желан гост на редица европейски фестивали, като тези в Солотурн, Пезаро, Локри, Дюселдорф, Таормина, Реджо ди Калабрия.
Гост- дирегент в операта на Дюселдорф, където дирижира „Мадам Бътерфлай”, „Лучия ди Ламермур”, „Сватбата на Фигаро”, „Турандот”.
Баясгалан Дашням е родена в Улан Батор, столицата на далечна Монголия. Пристига у нас през 1986 година, за да учи класическо пеене, привлечена от международната слава на голямата българска певческа школа, През 1994 година завършва с отличие Национална музикална академия „Панчо Владигеров” – в класа на проф. Константин Карапетров. От 2001 година до 2005 година участва в майсторските класове на прочутата Гена Димитрова, която е нейна опора в първите й стъпки на сцената и концертния подиум. През 2002 година е назначена за редовна солистка на Софийската опера и балет. В репертоара й влизат едни от най-тежките сопранови партии: Турандот, Мадам Бътерфлай и Тоска от едноименните опери на Джакомо Пучини, лейди Макбет и Абигайл от „Набуко” на Верди, Сантуца от „Селска чест” на Пиетро Маскани.
Едно от последните й участия, е партията на Брунхилда в Тетралогията „Пръстенът на нибелунга” от Рихард Вагнер, поставена от акад. Пламен Карталов за първи път в България.
Гастролирала е с голям успех на много оперни сцени в Европа, Азия, Израел и др. За част от своите роли е носител на редица отличия. Сред тези роли, все пак, най- силното й постижение досега е Турандот, една истинска източна приказна принцеса. Един щастлив синтез между пеене и сценична игра.
Марио Маланини започва музикалното си образование в класа по тромбон в Консерваторията на град Бреша, но скоро се прехвърля в Косерваторията „Джузепе Верди” в Милано, където учи при големия педагог Пиер Миранда Фераро. Дебютира на 18 октомври 1984 в ролята на Корадо от операта на Верди „Корсарят” на сцената на Театър „Доницети” в град Бергамо. След година вече е на прочутата Арена ди Верона, заедно с познатия у нас руски бас Евгений Нестеренко в една импозантна продукция на Вердиевата „Атила”. След успеха получава покана за Дойче Опер, Берлин за участие в премиера на „Травиата”. Скоро става известен и търсен в цяла Европа, а през 1986 е големият му дебют – на сцената на Ла Скала, Милано, в нова, мащабна продукция на режисьора Франко Дзефирели на Вердиевата опера „Набуко”, заедно с Гена Димитрова и Ренато Брузон, под палката на маестро Рикардо Мути, тогава музикален директор на прочутия театър.
През 1987 участва в „Реквием” на Верди в катедралата „Свети Стефан” във Венеция. Следват участия с теноровите роли в: „Симон Боканегра” на Верди, „Мадам Бътерфлай” и „Тоска” на Пучини. Налага се като идеален изпълнител на централните партии в оперите на Верди и Пучини, но голям успех има още в „Кармен” на Бизе, „Федора” на Джордано и други роли. Пее в почти цяла Европа – от Лисабон до Москва.
Йоана Железчева, родена в Шумен, завършва магистърска степен в Държавната Музикална Академия „Панчо Владигеров“ в класа на нашето именито мецосопрано доц. Христина Ангелакова през 2002 г. Веднага след това дебютира на оперна сцена в операта „Андре Шение“ на Джордано, изпълнена на сцената на Националня театър за опера и балет в София. Следват участия в множество продукции на Софийската опера – спектаклите на „Макбет“, „Фауст“, „Отело“, „Кармен“, „Лучия ди Ламермур“, „Сватбата на Фигаро“ и др. През 2002 г. печели специалната награда на Конкурса за млади оперни певци „Пълдин“ /първо издание/. През 2006 г. печели първа награда на Конкурса за певци „Христо Бръмбаров“ и втора награда от Конкурса „Гена Димитрова“, вече представяйки се в централния сопранов репертоар.Следва дебют на сцената на Държавна Опера – Бургас в ролята на Амелия от „Бал с маски“ на Верди през 2007 г. От тогава до днес е част от постоянния състав на този театър. Притежава в репертоара си Сантуца от „Селска чест“ на Маскани, Манон Леско от едноименната опера на Пучини, Лейди Макбет от „Макбет“ на Верди, Абигаил от „Набуко“ на Верди, Мадам Бътърфлай на Пучини, Леонора от „Трубадур“ на Верди, Одабела от „Атила“,“Аида“ на Верди, Лиу от „Турандот“ на Пучини, Елизабет от „Дон Карлос“ на Верди и др. Последно преди седмици дебютира в „Норма“ от Белини. Редовен гост солист във всички оперни театри в България. На гастрол в Солотурн/Швейцария участва в спактакли на Софийска Опера заедно със Салваторе Фисикела и Лео Нучи. А през изминалата година си партнира на сцена с най-доброто мецосопрано в света в момента – Анита Рачвелишвили в заглавието „Кармен“.