Предлагат промяна на трасето на магистрала "Хемус"

Магистрала, свързваща София и Варна, няма шанс да докаже ефективност и да бъде финансирана както с европейски, така и с частни средства, смята главният архитект на София Петър Диков

Трасето на магистрала "Хемус" трябва да бъде променено и да минава на 20 км южно от Русе. Това мнение изрази главният архитект на София Петър Диков в предаването "Седмицата" на Дарик. Избраният вариант за изграждане на магистралата сега предвижда тя да минава на равни разстояния между Плевен и Ловеч и северно от Велико Търново през Полски Тръмбеш. Според Диков обаче магистрала, свързваща София и Варна, няма шанс да докаже ефективност и да бъде финансирана както с европейски, така и с частни средства.

Диков разви теорията, че магистрала "Хемус" трябва да бъде транспортният гръбнак на Северна България, но трасето да се измести в средната си част и да мине на двадесетина километра южно от Русе и да стане част от изключително важен в днешно време коридор - от Прибалтийските републики, Украйна, Румъния, България, Гърция, като в Гърция може да получи две разклонения: едното към южната част на Гърция, а другото в западна посока, към Игуменица и връзката с Италия.

По отношение на плановете в момента аутобанът да мине покрай Търново Диков коментира, че там са развити три варианта, които са различно отделени от Търново - близък вариант, среден и отдалечен, който е на около 30 км, в зоната на Полски Тръмбеш.

Според Диков магистралата трябва да се развие до сегашното си трасе, което върви в процедура на проектиране на варианти, да използва варианта до Полски Тръмбеш и от там да продължи на североизток към Русе, да мине на петнадесетина километра южно от Русе, след което да продължи в следващата си част от трасето покрай Разград, Шумен към Варна.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов