Избрани Новини
Подменено е основното доказателство за катастрофата край Калояновец
11-09-2014, 23:13
Автор:Starazagorautre.bg
Още по Темата:Системата за сигурност на железниците е причинила трагедията в Калояновец
Не стари стрелки са обърнали влака край Калояновец
Възстановка на катастрофата край Калояновец
Защо Батман не спаси влака в Калояновец?
Кой е виновен за катастрофата край Калояновец?
Разпитаха втория машинист на влака, катастрофирал на Калояновец
Ето какво казаха от Локомотивно депо за катастрофата край "Калояновец"
Разследване на Нова телевизия показва кадри със скрита камера
Основното доказателство по делото за последната голяма влакова катастрофа у нас - на Калояновец, най-вероятно е фалшифицирано, съобщава "Нова телевизия".
Инцидентът на гара Калояновец стана през юли. При него загина единият машинист, а 13 души бяха ранени.
Според основната версия на железниците причината за тежкия ЖП инцидент е превишена скорост. Тя обаче се разминава с показанията на основния свидетел на инцидента - оцелелият машинист.
Христо Тиляшев разказва, че докато карал влака със 100 км в час видял, че първият предупредителен сигнал на гара Калояновец свети зелено, т.е. влакът може да продължи да се движи направо със същата скорост.
Изведнъж след километър обаче втори сигнал изненадващо свети за отклоняване вдясно, което налага намаляване на скоростта. Машинистите задействат екстрена спирачка и забавят рязко, но влакът дерайлира.
Този разказ на машиниста за първи път прехвърля съмненията за причините за инцидента върху жп линията и двата сигнала на светофарите, които са взаимоизключващи се. А задействането на екстрена спирачка предполага рязко падане на скоростта до около 60 км/ч. - скорост, която здрави релси биха издържали.
Подставено лице на телевизията снима със скрита камера вещото лице по делото, който показва и обсъжда така наречената скоростомерна лента – тя е основно доказателство за това как се е движили локомотивът по време на инцидента – нещо като черната кутия при самолетите. Пак техен човек под прикритие прониква в локомотива на дерайлиралия влак, който се охранява, но в този момент охрана няма.
Показателите на скоростомера се разминават с лентата, която е показана при вещото лице. Стрелката на скоростомера сочи 60 км/ч, а лентата показва 0.
Лицето под прикритие къса парче от лентата, останало на ролка в скоростомера - там, откъдето тя е скъсана и взета от следователите. При сравнение графиките в краищата на двете парчета не съвпадат.
Най- вероятно лентата, приложена по делото е друга, а не тази от дерайлиралия вагон и е прерисувана от момента на катастрофата, предполага слувител на БДЖ, потърсен за мнение.
От Нова телевизия обещават продължение на разследването.