Избрани Новини
Не стари стрелки са обърнали влака край Калояновец
25-07-2014, 09:52
Снимка:Plovdivutre.bg, архив
Автор:Plovdivutre.bg
Още по Темата:Ето какво казаха от Локомотивно депо за катастрофата край "Калояновец"
Потвърдено: Човешка грешка причинила трагедията "Калояновец"
Обстановката в Калояновец се успокоява
В момента се изготвят експертизи на локомотива, вагоните, осигурителната инсталация, скоростомерната лента и автоматичната локомотивна сигнализация
Железопътният инцидент на гара Калояновец не е причинен нито от стари стрелки на линията, нито от липса на съответствие между сигнализацията по трасето и в локомотива. Това коментираха от Специализираното звено за разследване на произшествия и инциденти в железопътния транспорт, в отговор на твърдения за причините за инцидента от страна на синдикални организации.
Ръководителят на специализираното звено Бойчо Скробански уточни, че следствените действия са на етап изготвяне на експертизи и още е рано да се каже със сигурност какво е предизвикало дерайлирането на влака, предава Дарик.
По-рано тази седмица синдикати излязоха с твърдението, че причината за влаковия инцидент на гара Калояновец е в инфраструктурата. И по-конкретно в стари стрелки за смяна на коловоза, които не са подменени при ремонта на трасето. Бойчо Скробански обаче определи тези твърдения като абсолютно неверни.
„Това е железен път, който е приблизително 21 км, което включва освен междугарието на гара Михайлово и гара Калояновец, също така коловозите в гарите и стрелките на съответните коловози. Това е част от коридор номер 8. В ОП „Транспорт”, в която са заложени толкова милиони евра, ще ни остави някой ние да вкарваме стари материали, това е абсурд”, обясни той.
Има и съмнения за липса на съответствие между сигнализацията на линията и автоматичната локомотивна сигнализация, защото са от двама различни производители. Скробански отхвърли и тази хипотеза.
„В железопътната инфраструктура във Франция работят над 100 оператора и всичките са с различни фирми. Какво значи това, че трябва да спрем железниците, за това че не са сходими. Затова има директива за оперативна съвместимост, която не допуска съоръжения, които не са съвместими и не гарантират нивото на безопасност, което трябва да го има всяко едно съоръжение и всеки подвижен състав”, каза Скробански.
В момента се изготвят експертизи на локомотива, вагоните, осигурителната инсталация, скоростомерната лента и автоматичната локомотивна сигнализация. Те обаче са в начален етап, тъй като работата е започнала едва в началото на тази седмица. Все още не е ясно кога ще е готово окончателното становище за причините за инцидента.