Новите трамваи в столицата са вече факт

Нови модерни трамваи започнаха да возят жителите на София от началото на годината. Превозните средства вече се движат по централен софийски булевард, съобщи БГНЕС.

Трамваите са закупени с европейски средства и в тях ще има монитори, на които ще се излъчват филми за София и реклами на оперативните програми. Те бяха представени още през ноември миналата година от кмета на града.

Стойността на един трамвай е 1 660 000 евро. Новите европейски машини, които ще превозват столичани и гости на града, са изцяло нископодови, с видеонаблюдение и с климатична система, както за водача, така и за пътниците. Което е повод за голяма радост, тъй като пътят до работното място вече ще е доста по-приятен.

Зам.-кметът по транспорта Любомир Христов коментира в края на миналата година, че тази пролет билетът за пътуване с градски транспорт ще поскъпне, а увеличението ще е с поне 10 стотинки. Промяната обаче няма да засегне картите за пътуване и е възможно те да поевтинеят. Предложенията за промени в тарифната политика за пътуване с градския транспорт ще са ясни през февруари. Те ще бъдат внесени за обсъждане в СОС заедно с доклад за до 100 млн. лева заем, който ще изтегли Центърът за градска мобилност, за да покрие стари дългове.

Справка в Столична общини ни връща през далечната 1901 година, когато на 1 януари тържествено е открит електрическият трамваен транспорт в София. Първата мотриса потегля по линията "Гарата - ул. Граф Игнатиев". Населението на София посреща с интерес непознатото превозно средство, за което ще му трябва известно време, докато свикне с него. Затова отначало спирките за качване и слизане са по желание на пътуващите. Първоначално са прекарани 23 км. единични трамвайни линии. 25 мотриси - белгийско производство, обслужват 6-те маршрута.

Управлението на колите е двупосочно и се осъществява от ватманите на откритите платформи, разположени в двата им края. Ремаркетата се появяват малко по-късно и се използват първоначално само през топлите сезони, защото са открити отстрани. След Първата световна война трамвайният транспорт в София се модернизира, откриват се нови маршрути, удвоява се релсовият път, доставят се нови модели коли.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов