Избрани Новини
Ивайло Московски: От години стои нерешен въпросът с железницата в България
18-01-2015, 10:12
Снимка:dariknews.bg
Автор:BulgariaUtre
Още по Темата:БДЖ потвърди: Няма да има спрени влакове от 1-и февруари
Московски: Рехабилитация на ЖП инфраструктура е причината за движещите се един срещу друг влакове
Московски: Ако в петък бъдат прехвърляни 40 милиона лева, няма да бъдат спирани другите 90 влака
Не мога да обвинявам колегите в БДЖ, тъй като гледат на база финансови показатели
От години стои нерешен въпросът с железницата в България. Това каза Ивайло Московски – министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в предаването „Събуди се“ по Нова телевизия. „Предупредих и Транспортна комисия преди приемането на бюджета, че ако остане в този формат бюджетът за железниците – специално за БДЖ, ще се случи това, което сега се случва”, заяви Московски.
„Аз не мога да обвинявам колегите в БДЖ, тъй като гледат на база финансови показатели - най-нискоефективните и губещи влакове на практика отпадат от списъка за субсидиране. Затова се стигна и до напрежение в няколко региона в страната. Това не означава, че няма пътникопоток”, добави Московски.
„Така е направен договорът с държавата, че да се изчислява субсидията на база километри, а не на брой пътници. На практика, дефектът, който може да се получи е, че в едно направление може да има пътници, но те да са изключително само от групите, които пътуват с най-ниски тарифи – студенти, ученици и пенсионери”, допълни още той.
„За да функционира нормално компанията, паралелно по едно и също време трябва да се случват няколко неща. Трябва да се обслужват задълженията към кредиторите, да има санитарен минимум на ремонтите, тъй като подвижният състав е 30-40 години стар. За да гарантира поне минимална безопасност на хората трябва да има единствено санитарен минимум от поне 25 млн. лева обем на ремонти в обем на текуща година.
Това през изминалата година не е направено и затова не са компенсирани 40 млн. лева. Те е трябвало да се поберат в същия този обем и за да се поберат в този обем средства не са извършили ремонти за 25 млн. лева, а са оставили компанията на оперативна загуба от 15 млн. лева”, уточни министърът.