БДЖ потвърди: Няма да има спрени влакове от 1-и февруари

Финансовият министър се ангажира, че ще бъдат преведени 40 млн. лв. към субсидията на железницата

„Холдинг БДЖ” ЕАД няма да спира от Графика за движение пътнически влакове от 1-и февруари. Това стана ясно след проведен разговор между министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и министъра на финансите Владислав Горанов, съобщиха от холдинга.

Двамата обсъдиха финансово състояние на БДЖ и се договориха да бъдат предприети спешни мерки, за да се отговори на очакванията на хората и да не се предизвиква обществено недоволство.

Министър Владислав Горанов се ангажира, че ще бъдат преведени 40 млн. лв. към субсидията на „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД, необходими за изпълнение на пътническата услуга. Към момента тези средства чакат нотификация от Европейската комисия, но с постановление на Министерския съвет ще бъдат преведени на дружеството. По този начин, след получаване на одобрение от ЕК, средствата ще бъдат на разположение на БДЖ. В тази връзка ръководството на „Холдинг БДЖ” ЕАД няма да предприема мерки за спиране на пътнически влакове. Голяма част от спрените на 12-и януари влакове ще бъдат пуснати отново в движение. Графикът за движение на влаковете за 2014/2015 г. ще бъде ревизиран, като ще бъдат взети под внимание обоснованите искания на областните и общински управи в различни региони на страната. За част от спрените влакове няма да има техническа възможност за възстановяване, поради проблеми със състоянието на тяговия подвижен състав (локомотиви и мотрисни влакове) и с цел гарантиране на безопасността на осигуряваната транспортна услуга. Процесът по възстановяването на спрените от движение влакове изисква определено технологично време, и именно поради тази причина това ще бъде факт не по-рано от 1-и февруари 2015 г.

Припомняме, че на заседанието на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения, провело се на 14-и февруари, тезата на ръководството на „Холдинг БДЖ” ЕАД, че дружеството не може да функционира нормално през 2015 г. с годишна компенсация (субсидия) в размер на 140 млн. лв. и ще бъде доведено до катастрофална загуба в размер на над 44 млн. лв., беше приета и разбрана от всички нейни членове.

В тази връзка всички твърдения, изказани в медийното пространство, че през 2015 г. железопътният превозвач може да се справи със субсидия в размер на 140 млн. лв. без предприемане на мерки за съкращаване броя на движещите се пътнически композиции, доказаха своята несъстоятелност.

Ръководството на „Холдинг БДЖ” ЕАД в момента работи по изготвянето на План за финансово стабилизиране на компанията за периода 2015 – 2022 г., в който основните акценти ще бъдат: оздравяване на дружеството, погасяване на задълженията към кредиторите и разработване на  инвестиционна програма за развитие на БДЖ.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов