Избрани Новини
Ангелкова: Летният сезон бе изключително успешен
20-09-2017, 15:03
Снимка:Мила Иванова
Още по Темата:Ангелкова: България е един от най-активните членове на Световната организация по туризъм
Ангелкова: Марката помага в утвърждаването ни, като дестинация за целогодишен туризъм
Ангелкова и генералният секретар на СОТ обсъдиха съвместни инициативи
Предстои много работа по организацията на следващия, 2018 година
Николина Ангелкова, министър на туризма, в разговор с Клара Маринова в ефира на „Радио К2“, заяви позиции по следните теми:
Участието й в 22-та Генерална асамблея на Световната организация по туризъм в Китай.
Николина Ангелкова обясни, че това е бил един много важен форум, още повече, че 2017 е годината за устойчив туризъм. Затова и основната обсъждана тема е била устойчивия туризъм. Коментирани са били и общите проекти, като идеята на Китай „Един пояс, един път”, базирана на Пътя на коприната. България участва активно в този проект. Избран е бил и нов генерален секретар на организацията. „Получихме ключова роля, свързана с предизвикателствата пред наемането на работници, които да работят в сектора!”, обясни още министърът на туризма.
„Какъв е международният авторитет на нашата страна в областта на туризма?”, попита водещата Клара Маринова. Николина Ангелкова отговори, че международният ни авторитет в областта на туризма е наистина голям. Фактът, че сме поставени до държави като Китай, САЩ и Русия говори сам по себе си. Министър Ангелкова обясни, че освен това е провела и двустранни срещи с колегите си от Китай, Русия, Азербайджан, Израел, Хърватска, Коста Рика, Аржентина, както и с генералния секретар на организацията.
Анализа й на отминалия летен туристически сезон.
Николина Ангелкова заяви, че летният сезон е бил изключително успешен. Той все още продължава, защото септември е много ангажиран. Тя каза, че от януари до юли страната ни е била посетена от 5 милиона чуждестранни туристи, което е ръст около 7,2%. Има 3,8 милиарда лева приходи от туризъм от януари до юли, което е ръст от 10,7%. Това пък показва, че все по-платежоспособни туристи посещават страната ни. „България, макар и с малки стъпки, започва да се превръща от нискобюджетна дестинация в такава, която предлага качество!”, категорична бе Николина Ангелкова.
Министърът на туризма обясни, че има и нерешени проблеми. Още през миналата година е започнало обсъждане на статута на националните курорти и най-вече опитите да се промени облика на курортите, като се регулират дейностите, които се извършват на тяхна територия. „Неслучайно аз прекратих миналата година концесията на „Слънчев бряг” – Север именно защото драстично се надвишаваше търговската площ, която се използва и сме свидетели на всички тези сергии!”, обясни Николина Ангелкова. Тя добави, че следващото лято ще имаме съвсем различен облик.
„Ще успеем ли да върнем една стара слава на „Слънчев бряг” като един много по-луксозен и спокоен курорт, който се посещаваше от хора с по-големи финансови възможности?”, попита водещата Клара Маринова. Николина Ангелкова отговори, че България има възможност да предлага всякакъв вид туризъм, затова се определя и статута на националните курорти, за да може да се определят различни зони. Според нея е много важно тези стъпки да се правят съвместно с местните власти, защото в противен случай няма да се постигне добър резултат. Министърът на туризма заяви, че среща подкрепа от целия бранш, много е важно всичко това да се случва преди сезона.
Николина Ангелкова обясни също, че предстои много работа по организацията на следващия сезон 2018 г. Не става въпрос само за резервациите. Много е важно също така натрупаните през годините въпроси да започнат да се решават. Особено въпросите, свързани с облика, трябва да се решат бързо.
Възможността за целогодишен туризъм в България.
Николина Ангелкова заяви, че целогодишния туризъм може да бъде осъществен като основно рекламираме както културно-историческия туризъм, така и балнео и спа туризма. Те вървят ръка за ръка и с гурме туризма, с винения туризъм. Вече е стартирана инициатива с министър Порожанов да се създадат винено-кулинарни маршрути. Направени са вече и 8 културно-исторически маршрута, предстои да бъдат направени и балнео и спа маршрути. Финализира се и инвестиционната карта, за да могат да се привличат и инвеститорите в областта на туризма. „Движени от ключовия приоритет на нашето правителство за намаляване на административната тежест, мисля, че ще можем да привлечем още повече вниманието към нас!”, категорична бе Николина Ангелкова.
Рекламата на родния туризъм.
„С комплимент отбелязвам Вашето лично участие, Вие сте единственият български министър, който лично участва в рекламата на своя сектор. Имате ли намерение и тази година да продължавате в тази насока?”, попита водещата Клара Маринова. Министърът на туризма отговори, че се държи също изключително много на онлайн рекламата и дигиталната реклама, а също и на някакви стандартни жестове, които са лични, като картичките, които изпращаме до туристите, които са посетили нашата страна. „Срещаме подкрепата както на големите туроператори, така и на хотелиерите, защото правим съвместно тази инициатива. Ние разчитаме на тях, за да може картичките да достигнат до туристите, които са посетили нашата страна. Има и специална апликация „Обичам България”, която надграждаме, с която всеки едни, който има интерес, ще може да се запознае освен със 100-те национални обекта, и с културно-историческите маршрути, и с балнео и спа маршрутите. По този начин ще насочим фокуса към всичко, което България предлага като привлекателна туристическа дестинация!”, завърши Николина Ангелкова разговора си с Клара Маринова в ефира на „Радио К2” на 20 септември 2017 г.