Избрани Новини
Стюардесите - примамката на авиокомпаниите преди 50 години
30-03-2015, 03:24
Автор:Елза Парини
Още по Темата:Ryanair пусна календар за 2014 на своите стюардеси по бански (видео)
Тайните за летенето, които никой не иска да знаете (част трета)
Тайните за летенето, които никой не иска да разберете (част втора)
Никол Кидман в глобална рекламна кампания на арабски авиолинии
Миризливи фекалии върнаха самолет на Британските авиолинии обратно на земята
Разрешават разговорите по време на кацане в самолетите
Невероятен лукс със злато и махагон има в новите самолети на Путин
Къде са най-сексапилните стюардеси?
13 години затвор за изверга, заклал стюардеса
Танцуваща стюардеса стана звезда в мрежата
Стюард изнасилил 2 пъти пътничка
През 70-те те зовяли клиентите на борда с „Ела, летни ме”
Времената се променят, трудно е обаче да се каже, за добро или за лошо. Но поне имаме още повече доказателства за това, което е било преди.
Музеят на авиацията и космонавтиката в Сан Диего, например, има колекция от близо един милион изображения тази тема.
Сред тях са голям брой снимки на стюардеси от зората на гражданската авиация. По-голяма част от фотосите са предоставени на музея от бивши служители на Pasific Southwest Airlines (PSA).
Какво се е променило оттогава, с изключение на униформата?
Например, тогава повечето от стюардесите са били принудени да напуснат работа след навършване на 32 години, за да може да ги заместят по-млади момичета.
В обява за набиране на стюардеси публикувана през 1966 г. в Ню Йорк Таймс като цяло се говори, че момичетата трябва да са "завършващи училище зрелостници (вдовици и разведени без деца - ще бъдат взети под внимание), минималната възраст - 20 години (19,5 годишни могат да подадат молба, която ще се вземе предвид за в бъдеще), ръст 152-175 см, а теглото 105-135 паунда (46-61 кг), пропорционално на височината и с добро зрение. "
Разбира се, никой не е уволнил стюардесите, които са се омъжили, но най-често те пазели този факт в тайна пред работодателите си.
В допълнение, те трябвало да бъдат много любезни и дружелюбни с пътниците, но без да имат връзка с тях. И най-хубавото е, че обикновено никой не обръщал никакво внимание на нарушаването на това правило.
Разгледайте колекция от снимки на стюардеси от преди 50 години ТУК!
Подобни мерки и изисквания при избора на стюардеси произлезли от факта, че в зората на търговската авиация, нещо много ново, непознато и несигурно, хората обяснимо са изпитвали страх от летенето със самолет.
За да привлекат повече клиенти авиокомпаниите прибягнали до най-старият трик в рекламата и маркетинга, сексапила.
Специалистите стигнали до заключението, че рекламата на бързото придвижване в комфортна обстановка в комбинация със сексапила на красиви млади момичета, които да обслужват пасажерите ще повиши интереса и желанието на хората и те ще пренебрегнат страхът от летене.
Авиопревозвачите се надпреварвали да рекламират не толкова самолетите и дестинациите си отколкото своите апетитни бордни домакини.
Стюардесите се превърнали в примамка за мъжете по онова време, те трябвало да изглеждат привлекателни и много, много лесно достъпни.
Униформите на младите момичета ставали все по-оскъдни и все по-предизвикателни.
Но в желанието си за по-големи печалби директорите на авиолиниите не се спрели само с набирането и рекламирането на младата плът, която ще обслужва клиентите на борда.
Техните рекламни послания били също толкова двусмислени, колкото и примамливото излъчване на усмихнатите хубавици от билбордовете и картичките на компаниите.
Например Pasific Southwest Airlines (PSA) излизат с провокативния рекламен слогън „PSA ви дава повдигане”, което е доста двусмислено и гъделичка мръсното подсъзнание на мъжете.
През 1971 г. авиокомпанията Нешънъл пък стартира голяма рекламна кампания като пуска примамливи реклами подобни на обяви за запознанства, с информация и снимка за определени стюардеси озаглавени „Аз съм Черил, летни ме”.
Приходите на превозвача скачат с 23% за година след старта на рекламната кампания на стойност грандиозните за тогава 9,5 милиона долара.
Не стига това ами започват да изписват имена на стюардеси на носа на самолетите, а момичетата са принудени да обслужват пасажерите с униформа с бутон „летни ме”.
След като през 80-те феминистките организации зад океана набират сила, те възроптават срещу сексистките реклами и експлоатацията на жените по подобен начин от авиолиниите и те са принудени да променят рекламните си стратегии.
Стига се до там, че в края на века, за да се улесни изчистването на имиджа на тази професия, думата „стюардеса” отпада от речника на авиокомпаниите и те са наричани, бордни домакини.
Разгледайте колекция от снимки на стюардеси от преди 50 години ТУК!