Държавен приоритет ли е българският туризъм?

Най-накрая туристическият бранш си има свое министерство. Доста пъти съм слушал представители на най-конвертируемия (на този етап) продукт в българската икономика да недоволстват, че липсата на техен човек в Министерски съвет спъва бизнеса, че няма как управляващият мегаминистерство да вдигне глава от фалиралия НЕК, обръщайки внимание на все още жизнения отрасъл.
И с право – в последните години особено се развиха доста алтернативи на добре познатите ни плажове през лятото и ски писти през зимата. Цялата страна буквално е осеяна със семейни хотелчета и вилички в различни местности, които в интерес на истината (в масовата си част) предлагат нелош продукт за средния българин. Който ползва страната за културен и селски туризъм. Далеч не така стоят нещата с морето – за съжаление софиянци вече са в Гърция. Доста критики има и към зимните курорти и предлаганите от тях условия. Чувал съм много пъти репликата – цената навън е същата, но получавам в пъти по-добро обслужване. Какво да правя тук?
Но пък има и добри примери. Лека полека и нашият бизнес се преструктурира и реформира. Все повече стават добрите отзиви от родните места за отдих. И то не само от английски работници, дошли да се наливат с евтин алкохол.
Задача номер 1 на министър Ангелкова е връщането към нашенското на българската средна класа. Тази, която пълни хазната и генерира добавена стойност. Първата стъпка затова е направена. Видях, че са отделени близо 6 милиона за реклама. Даже са малко – като имаме предвид колко билборда на турски дестинации сме видели в София? И колко на родни?
Светлина в тунела има. От властта зависи дали това не е приближаващият влак в лицето на гръцката (например конкуренция). Аз съм оптимист, поне първите стъпки на новото ведомство, призвано да брани туристическия бранш показва точно това.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов