Брутният вътрешен продукт в област Русе нараства, но бавно

Животът

21-12-2021, 09:10

Автор:

Ruseutre.bg

Всичко от Автора

Още по Темата:

Русе има стратегия за събитиен и културен хъб

Задълбочават се диспропорциите в развитието между Северна и Южна България, което очертава необходимостта от реформа на редица политики на местно и национално ниво. Това отчете областният управител на Русе Борислав Българинов по време на провелата се днес пресконференция. Съгласно най-актуалното годишно изследване на социалното и икономическо развитие на българските области, проведено от Института за пазарна икономика, брутният вътрешен продукт на човек от населението в област Русе нараства, но с чувствително по-нисък темп, и областта все повече изостава от средните стойности за страната, макар инвестиционната активност в областта да се приближава до средната.

„През последните седем месеца усилията на Областна администрация – Русе бяха насочени към активизиране на процесите за изграждане на ключови съоръжения – буферни паркинги, фериботен терминал, втори мост при Русе –Гюргево, които са от стратегическо значение за подобряване конкурентоспособността на областта.“, каза Борислав Българинов. Тежкотоварният трафик и по-конкретно изчакващите автомобили, създава пречки за нормалното движение на стоки, хора и капитали, като се започне от Бяла и се стигне до Русе и околните населени места. Понякога се налага изчакване с часове, за да се премине през кръговото при Дунав мост посока Силистра. Още по-тежко е, когато се касае за движение на автомобили със специален режим на движение – линейки, пожарни и други. Това в много случаи застрашава човешки животи и имущество. От друга страна, липсата на нормални битови условия на шофьорите на изчакващите товарни автомобили води до натрупване на боклуци и възможност за пандемии.

Българинов посочи още, че благодарение на съдействието на служебните министри на икономиката – Кирил Петков и Даниела Визиева, се постави началото на изграждане на буферен паркинг в района на “Свободна зона – Русе“. В момента той е в процес на изграждане и ще отвори през 2022 година. Там ще могат да бъдат паркирани между 80 и 100 камиона, като е предвидена възможност за нормални битови условия – бани, тоалетни, закуски и безалкохолни, както и възможност шофьорите да си почиват. Осигурено е финансиране на този проект. Следващата година предстои изграждане отново в “Свободна зона” и на втори такъв за повече от 350 камиона, което ще реши окончателно проблема с чакащи автомобили.

В момента се проектира основният ремонт на „Дунав мост”, който се очаква да започне в края на 2022 година или началото на 2023 година. Тогава ще е възможно придвижване само в едната лента на мостовото съоръжение. Ремонтът ще продължи може би повече от половин година. Това наложи вземането на нови мерки за възможна комуникацията между Русе и Гюргево. В тази връзка Българинов инициира създаването на нова фериботна връзка между Русе и Гюргево. Припомняме, че старата е била прекратена преди повече от 13 години.  Сега при служебния министъра на транспорта – Георги Тодоров започнаха реалните дейности. Благодарението на неговото разбиране се започна работата по този казус. „Тук е моментът да благодаря на кмета на Община Русе за съдействието му, както и на представителите на ОДМВР, НАП, Митница, Пристанищна инфраструктура и Пристанищен комплекс, Морска администрация, Областно пътно управление, Областна дирекция Автомобилна администрация и други. В момента се работи по привеждане на инфраструктурата на площадката при бъдещия ферибот в работно състояние и реално ще бъде готов за експлоатация в първата половина на 2022 година. Дейности се извършват и от румънска страна. Успяхме да създадем смесената българо-румънска комисия, даваща права за създаване на корабна линия. Остава избирането и на превозвач.“, сподели Българинов коментира и предприетите мерки за изграждането на втори мост над река Дунав при Русе. „Знаем, че желанието на много населени места между България и Румъния е да се изградят такива в други точки, но говорим за това къде е най-икономически оправдано първо да бъде създадено такова. В тази връзка, участието ми в XIV-тата Национална конференция по транспортна инфраструктура с международно участие, проведена в началото на октомври 2021 година, даде необходимия резултат, като по мое предложение бяха приети критерии за избор на местоположение, следвайки общоприетите норми – свързаност, потенциал за инвестиции, интензивност на трафика, местоположение, въздействие върху околната среда.“, коментира Българинов. Анализът на организаторите доведе до възможност за сключване на споразумение между българска и румънска страна за започване на идейно проектиране на мост над река Дунав между Русе и Гюргево. Очаква се до 2027-а мостът да бъде факт.

В пресконференцията участваха още заместник областните управители Синан Хебибов и д-р Стефка Караколва, главният секретар на администрацията Симеон Иванов, както и експертите от Областна администрация – Русе.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов