До края на октомври завършват 108 километра пътища в Русенско

Рехабилитацията на шест пътни участъка от републиканската пътна мрежа в Русенско предстои да бъде завършена до края на октомври тази година. Това стана ясно от проведен днес разговор между областния управител Борислав Българинов и директора на Областното пътно управление Стамен Савов. Става дума за превантивни ремонти на близо 108 километра пътища. По-конкретно говорим за трасето от Борисово до Черешово, където остава единствено необходимостта от полагане на маркировка, както и пътищата от Писанец до Глоджево през Ветово, Две могили – Широково – Острица, Новград – Джулюница, а също и от Кривина до Вардим, т.е. до границата на област Русе с Велико Търново. Ремонтните дейности включват полагане на нов асфалт, подмяна на бордюри, мантинели и маркировка. Поставят се нови пътни знаци. Колкото за пътя Русе – Кубрат, то остават частични довършителни дейности, които в рамките на следващия месец би трябвало да приключат, счита Стамен Савов.

През следващата година се очаква да бъдат ремонтирани още четири пътни участъка в региона с обща дължина от близо 50 километра. За два от тях вече има и изготвени проекти, което означава, че единствено се очаква отпускане на финансови средства за започване на дейностите на терен. Първи в списъка са пътят между Ветово и Семерджиево и пътят от разклона за Пиргово до след село Мечка. Ремонти се предвиждат и на пътя от разклонението за Плевен до границата с област Велико Търново, която се намира между Полско Косово и Полски Тръмбеш, както и от участъка от кръговото кръстовище на Бяла до границата между Русенска и Великотърновска област. За последните два пътни участъка все още няма проект.

Данните на Областното пътно управление сочат, че дължината на републиканската пътна мрежа в региона е близо 512 километра, като за последните четири години са ремонтирани 217 от тях, в това число влизат и тези 108 километра, които ще бъдат завършени тази есен. Други 200 километра от републиканските пътища са в добро експлоатационно състояние, а около 90 са в незадоволително и попадат в т.нар. графа „лоши пътища“.

Уточнение: Представените данни в предходната информация, базирана на изследването „Регионални профили“ на Института за пазарна икономика, необхващат ремонтите на пътищата през последните години.

 

 



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов