20 години от атентата, който промени света

Животът

11-09-2021, 07:30

Снимка:

ютуб

Автор:

velikotarnovo.utre

Всичко от Автора

Атентатът, след който загинаха над 2900 души и започнаха войни в Близкия Изток, все още оставя много неизвестни в съзнанието на масовата аудитория, както и на експерти, изучавали случилото се години наред. Едно е сигурно – 2001 г. промени света, а конспиративните теории за терористичната атака не стихват и до днес. Вижте кои са най-странните факти, свързани с нападенията, които и до момента подхранват съмнения за истинските мотиви и организация на атентата.

9. Една от рухналите сгради не е била толкова разрушена, че да се срути

След като кулите близнаци на Световния търговски център в Ню Йорк се срутват сутринта на 11 септемри, няколко часа по-късно пада и Сграда 7 от центъра. Това обаче не е споменато в първоначалния официален доклад по случая. Експерти по строителството на сградите твърдят, че Сграда 7 не е била в катастрофално състояние и не е имало причина да се срутва. Според групата “Архитекти и инженери на истината за 11 септември”, която организира подписка с подкрепата на над 1700 души, сградата е бутната нарочно с експлозив няколко часа след врязването на самолетите в Търговския център. Те настояват за ново разследване на случая, като се позовават на твърденията на спасители, че сградата е взривена с определена цел. Има подозрения към собственика й, че е искал тя да бъде срутена, защото и без това не е била безопасна за обитателите си и се е възползвал от инцидента, за да осъществи плана си. Масло в огъня на тази конспирация налива и фактът, че ВВС съобщава за рухването на Сграда 7 цели 20 минути, преди тя да падне.

8. Нито един от самолетите на терористите не е засечен от службите на САЩ

Макар че САЩ имат най-големия военен бюджет в света и са известни с добрата си подготовка за реакция при терористична заплаха, военните не засичат нито един от самолетите, атакували на 11 септември. Световният търговски център е нападнат и през 1993г., когато бомба убива 6-ма души и ранява над 1000. Това кара службите да започнат интензивна подготовка по предотвратяване на атаки, но въпреки всичко те се провалят в тази си задача по време на атентата. Когато все пак се разбира, че неприятели нарушават въздушното й пространство, Америка праща военни самолети по траекторията на нарушителите. Учудващото е, че те не тръгват веднага след получаване на заповедта, а когато все пак потеглят, не се движат с пълна скорост.

7. Пентагонът е атакуван в част, в която скоро е ремонтиран

Летателният апарат, който се врязва в Пентагона, удря сградата точно на мястото, където само преди дни е завършен ремонт. В тази част на зданието обикновено работели 4500 души, но заради ремонтните дейности в деня на атентата там били под 100 служители. В това кътче на Пентагона току-що били положени стоманени конструкции и специални защити, липсващи в останалите му крила. Това кара някои да мислят, че самолетът умишлено е насочен натам, за да има по-малко пострадали.

6. Военен самолет се врязва в една от кулите близнаци

Става ясно, че вторият самолет, който се врязва в кулите близнаци, не е пътнически, както първоначално се твърди, а военен. Видеоклипове от мястото на атентата показват очевидци, които твърдят, че летателната машина никак не приличала на обичайните самолети, превозващи пътници, а по-скоро на  военен. Според свидетели, той нямал прозорци, освен един отпред.  Някои стигат твърде далече в предположенията си, като твърдят, че самолетите всъщност били холограми, а организаторите на атентата предвидили медийния ефект от показването им по телевизиите. Множество сайтове, посветени по алтернативни теории за атаката, всъщност забраниха публикуването на твърдения, че самолети не са участвали в ападенията. Аргументът им е, че подобни крайни твърдения подкопават истински конспиративните факти и внасят цялостно недоверие към всичко, което не се придържа към официалните изявления по случая.

5. Терористите, отвлекли самолетите, не са били добри пилоти

Федералното разследващо бюро на САЩ няколко дни след атентата публикува имената на участниците в атентата. Много скептици обаче изразяват съмнение, че всички те са могли да пилотират летателните апарати до такова съвършенство, чу д ги насочат към точно определени цели и да се разбият в тях с такава прецизност, че да нанесат максимални щети. Инструктори в училищата, където са се обучавали атентаторите, признават в интервюта, че повечето от учениците им не са имали способностите да пилотират добре. Мениджър на авиоучилище във Финикс, Аризона, споделя пред медиите, че се съмнява някой от атакувалите изобщо да притежава разрешително за управление на пътнически самолет. Именно в това учебно заведение се е обучавал Хами Хамжур, който според официалната информация се врязва със самолет в Пентагона. Мениджърът на училището се свързва с Федералната администрация по авиация няколко месеца преди атаките ат 11 септември, за да се оплачи от студентите си, които се представяли зле, включително от Хамжур. Други двама обучаващи се в Сан Диего атентатори били помолени от инструкторите си да напуснат, защото нямало шанс да вземат лиценз заради ниски резултати.

4. В самолетите имало подозрително малко пътници

Всеки от четирите самолета, които са отвлечени от терористите и ползвани за атаките от 11 септември, е бил с подозрително малък брой пътници. Според съмняващи се, това е направено умишлено, за да може атакуващите да срещнат колкото е възможно по-малка съпротива по пътя към пъкленото си дело.  По думите на  “Архитекти и инженери на истината за 11 септември”, това може да означава две неща. Или вторник, денят на атаката, просто не е бил добър ден за съответната авиолиния – American Airlines, поради големия брой откази на пасажери да се качат в самолета, макар да са имали билети (!), или авиолинията просто е действала в синхрон с нападателите, за да им осигури предина.

3. Щетите по Пентагона не са на правилните места

Изследващи атаките на 11 септември се съмняват, че ударената част от Пентагона е достатъчно обемна, за да съвпадне с мерките на “Боинг” 757, какъвто се твърди, че е бил атакуващият самолет. Дупката, направена от летателния апарат, е широка 23 метра, а самата машина е широка 38 метра от крило до крило, като се врязва в сградата хоризонтално. Откъде тогава идва разликата в метрите, питат скептици? Освен това си задават и въпроса защо изобщо и допуснато Пентагонът да бъде нападнат, при условие, че кулите близнаци са атакувани цели 80 минути по-рано? Какво е попречило на властите да реагират, още повече, че военновъздушна база “Андрюс” е само на няколкостотин метра от Пентагона?

2. Обречените пътници в самолетите звънят на свои близки

Някои от пътниците на разбилия се самолет от полет 93 на United Airlines успяват да звъннат на близките си. Само че как става това, след като комуникациите по време на полет би трябвало да са прекъснати? Според доклада на специалната разследваща комисия, летателната машина не е слизала под 8800 метра по време на полета, което би трябвало да означава, че телефоните не са имали обхват. Според някои противници на тази теория, пътниците са могли да ползват телефоните, инсталирани в задната част на седалките им. Жена, оцеляла след инцидента обаче, разказва, че се свързала със семейството си, като е взела назаем мобилен телефон от друг пътник. Вдовицата на загинал от този полет разказва, че  съпругът й се обадил цели 4 пъти по мобилен телефон по време на полета.

1. 11 септември е претекст за завземане на петролни ресурси

Една от най-устойчивите конспиративни теории, свързани с атентатите, е че близкото обкръжение на тогавашния президент на САЩ Джордж Буш отлично е знаело какво ще се случи и дори е участвало в организацията на събитията. Целта – инвазии в Ирак и в Афганистан. Пред 2006г. Daily Mail публикува статия за група учени, обединени под името “9/11 Професори на истината”. След проведено собствено разследване, те стигат до извода, че няма как сложната организация на такова мащабно събитие да се случи без вътрешна помощ от правителството, уж засегнато от атаките.

Учените обвиняват консервативна група около Буш, наречена “Проект за нов американски век”, за случилото се. В подкрепа на тезата си те сочат факта, че веднага след инцидента Буш и приближените му отказват да съставят комисия за разследване на 11 септември. Когато все пак съставят такава, назначават противоречивия Хенри Кисинджър да я ръководи. След протести той решава да отклони молбата.

Теорията е подкрепена и от факта, че един от братята на президента е работил с компанията, която е била отговорна за сигурността на Световния търговски център. Групата “Карлайл”, която има близки връзки с династията Буш, провежда пресконференция ден след атаката. В което няма нищо странно, освен това, че сред ръководството й се откроява един от братята на Осама бин Ладен…

 

 

 



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов