Дигитален образ на Апостола ще посреща посетителите на Регионалния музей в Русе

Дигитален образ на Левски ще посреща посетителите на Регионалния исторически музей в Русе от днес. Той е част от платформа, която интерпретира знанието за живота и делото на българския революционер по необичаен за туристите начин. Съдържанието е изработено от екип на Музей „Теохари Антонеску“ в Гюргево и подарено на Русенския музей по време на днешната им визита в крайдунавския град. Представянето на новия продукт направи директорът на румънския културен институт Габриел Думитру в присъствието на областния управител Борислав Българинов, неговия заместник Синан Хебибов и директора на музея в Русе проф. д-р Николай Ненов. Срещата се осъществи със съдействието на изпълнителния директор на Асоциация „Еврорегион Данубиус“ Лили Ганчева.

Областният управител Борислав Българинов пожела успех на екипа, разработил платформата и им изказа благодарност за предоставяната възможност за докосване по един незабравим начин до миналото.

„Считам, че така доказвате все по-нарастващото значение на високите технологии и същевременно нововъведението се вписва по един блестящ начин във визията на един от най-емблематичните градове не само в страната, но и в Европа!“, допълни Българинов.

Дигиталното съдържание на проекта е разделено в две части – описателна и игрова. Първата е информативна и разказва за ключови елементи от живота и дейността на Левски. Втората част е под формата на въпроси с възможни отговори, от които участникът трябва да избира. При правилен отговор образът на Левски кима одобрително от дисплея и се усмихва на позналия, а при неправилно избрана опция, става намръщен. Съдържанието, според румънския екип, има за цел да улесни посетителите при възприемането на историческите факти и процеси от разглеждания период. То може да бъде използвано и в образователните програми на двата музея.

В съдържанието на инсталацията има информация за още 42 персонажа от световната история, като Александър Велики, Влад Цепеш, Монтесума, Наполеон.

Създателите на иновативната дигитална платформа предвиждат да разработят вариант на своеобразната игра за смартфони, а също и за настолни компютри, така че да може да се използва от по-широка аудитория и най-вече в училище.



Снимка на Деня

Щрихи от Плевен