Увеличават се сигналите към спешния телефон

Животът

12-02-2021, 07:38

Снимка:

Област Русе

Автор:

ruseutre.bg

Всичко от Автора

Още по Темата:

На близо 200 000 инцидента са реагирали от 112 в Русе за година

През изминалата година в цялата страна са приети 3 619 998 повиквания, което означава, че средно на ден са обслужвани по 9 888 повиквания. От тях 2 137 288 са били с конкретни искания на граждани за оказване на помощ или това са т.нар. реални сигнали. Към службите за спешно реагиране са изпратени 1 423 119 инцидента, което представлява увеличение от 4,2 % увеличение спрямо 2019-та година.

В следствие на предприетите мерки за издаване на наказателни постановления на граждани, злоумишлено използващи телефон 112, този род повиквания са намалели с над 50 000. Запазва се и тенденцията на увеличение на относителния дял на регламентираните повиквания от общия брой приети повиквания – 59% за 2020 година, а през 2019-та са били 53%.

Сигналите, предадени към полицията, са се увеличили с 6,26 %, а тези  за престъпления против личността бележат ръст от 8,08%. Сигналите за домашното насилие също са скочили с 4,5%, докато повикванията за пътно-транспортни произшествия са намалели с 20%. Спад с 11,76% е отчетен и при сигналите за престъпления против собствеността.

С 10 % са увеличени сигналите към общините, а  с 29% - броят на консултациите.

Сигналите, предадени към Центровете за спешна медицинска помощ са се увеличили с 2,16 %, а към ПБЗН са намалели с 15%, като тези за пожари – с цели 22,24%.

Сигналите към Планинска спасителна служба, Изпълнителна агенция „Морска администрация”, Агенция „Пътна инфраструктура”, Изпълнителна агенция по горите и общините са се увеличили почти с 15%. С 53.69% е нараснал и броят на сигналите за инциденти с опасни вещества, а за битови и промишлени инциденти – с 11,08 %.

Значително е намалял броят на сигналите за терористични актове – с 27,46%, за бедствия – с 24,16%, за инциденти и събития с животни – 14.82%, за аварии – с 8.14% и за изгубени и бедстващи хора – с 3,23%.

Няма как да не бъде отбелязано и, че през изминалата година в Дирекция „Национална система 112“ са получени над 500 благодарности на граждани за оказана помощ и съдействие в извънредна ситуация. Сред първите, които изказаха своята признателност към служителите от Районния център в Русе беше областният управител Галин Григоров. „Благодаря ви, че денонощно работите за нашето спокойствие и сигурност! Продължавайте все така с отзивчивост и отговорност, с общи усилия и подход да преодолявате всяко предизвикателство!“, това се казва във връчения поздравителен адрес от негово име на началника на Районен център 112 Русе Полина Трендафилова.

Припомняме, че на 11 февруари 1991 г. Европейският съюз взема решение за създаване на телефон за спешни повиквания – 112. Датата е символична, защото съдържа в себе си цифрите на спешния номер. Решението е утвърдено на 29 юли същата година. Така се поставя началото на услугата 112, която гарантира безопасността на над 500-милиона граждани, които живеят и пътуват в рамките на ЕС.

През 2009 г. Европейската комисия, Европейският Парламент и Съвета на Европа приеха съвместна декларация за създаване на „Европейски ден 112”, който да се отбелязва на 11 февруари всяка година в страните от Общността. На този ден европейските институции и държавите-членки организират инициативи, с които в общественото пространство се огласява информация за Единния европейски номер за спешни повиквания 112.

Всеки може да изрази признателността си към служителите, работещи в системата на 112, чрез вписване на хаштаговете # 112Day2021 #thankyouchain в публикациите си или пък да се присъединят към #thankyouchain, като благодари на други спешни специалисти за тяхната всеотдайност и упорита работа. Специалистите от спешните служби също могат да споделят история, която ги е засегнала най-много по време на работна смяна през последната година.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов