Избрани Новини
6 съвета за по-успешна публичната комуникация #AfterCovid
24-08-2020, 10:54
Снимка:3CON
Автор:ruse.utre.bg
Още по Темата:Банско бе домакин на работилница "Дигитален туристически маркетинг"
Започват обучения за работа с платформата за виртуален маркетинг на занаятчийски продукти FairDeal
Дигиталната маркетинг платформа FAIRDEAL очаква занаятчии от България и Румъния
Повечето рекламни кампании и комуникации се измениха, възприемайки социален тон
Ето, че “новото нормално” след появата на COVID-19 ни промени! Настани се удобно и ни принуди да се съобразяваме с него. Внимаваме с кого и как общуваме, провокирани сме да станем по-гъвкави и по-задълбочени в общуването. Чувствителността е опъната като струна и всяка дума сякаш е по-тежка. Бизнесът е изправен пред много предизвикателства и преформатирането на общуването е едно от тях. Свикваме да работим от разстояние, да правим събития, конференции и семинари от разстояние, да бъдем екип от разстояние. В същото време брандовете имат нужда повече от всякога да бъдат по-близки до своите потребители.
Повечето рекламни кампании и комуникации се измениха, възприемайки социален тон. Промяната започна с активното споделяне на лозунга #ОстаниСиВкъщи, продължи със #ЗаедноЩеСеСправим, а днес вече живеем “новото нормално”.
Светът тепърва ще се възстановява от финансовите загуби, свързани с COVID-19, а той - вирусът стана част от нас и никой не знае до кога. 2020 година сякаш заличи от речника ни думата “план”. Станахме по-предпазливи и се научихме да мислим по-стратегически. Нужна е повече креативност, за да постигнем ефективна комуникация.
Надя Ванева, управляващ партньор в маркетингова агенция 3CON споделя кои са основните точки, на които е нужно да обърнем внимание.
Стратегия за комуникацията: Епидемията от COVID-19 ни показа, че винаги има неща, които не можем да предвидим. Но когато се окажем във окото на бурята и нямаме стратегическо планиране на комуникацията си, позволяваме на предизвикателството да ни нанесе сериозни, понякога необратими щети. Ето защо е важно да планираме гъвкаво корпоративната си комуникация.
Съвет: Започнете още сега, с обмисляне за период от минимум три месеца. Поставете си целите, посочете конкретните аудитории и преценете каналите в зависимост от ресурса, с който разполагате.
Измерители: Важно е във всеки един момент да можем точно да измерим какви са резултатите от корпоративната ни комуникация (с медии, партньори, клиенти и служители). Ако не го направим, намаляваме опциите и времето си за конкретни решения, а това ограничава и възможностите ни за успех.
Съвет: Направете така, че всяка стъпка да води към следващата с конкретен резултат. Включете повече текстове, които да провокират реакция т.нар. Call To Action. Искайте обратна връзка, определете очакванията си и ги сверявайте с резултатите.
Комуникирай като лидер: Забравете практиката на празните обещания и преувеличаване на успехите. Нашите екипи, клиенти или аудитории виждат света по същия начин, като нас. Ако говорим общи приказки, то доверието в нас може лесно да се изгуби. А във времена като днешните доверието е онова, което може да се окаже спасително въже.
Съвет: Вашата визия за всичко, което се случва се отразява на хората около вас. Движете се, говорете и излъчвайте оптимизъм. Винаги има изход, нужно е само да намериш правилната посока и опорна точка. Търсете нови възможни, незаети ниши, покажете своята експертност.
Съвет: Следете резултатите си - какво се случва във вашия, а и във всички други браншов на местно и на международно ниво. Винаги имайте резервен план - усъвършенствайте се и бъдете готови.
Съвет: Споделете историята на компанията, на бранда, разкажете за най-добрия си клиент и най-интересният проект или поръчка. Направете го искрено и го разпръснете по всички корпоративни канали - в блога, на сайта, в профилите в социалните медии. След това го споделете с приятелите си. Всяка история среща своите последователи, необходимо е само да бъде разказана.
Видео: Тенденциите много преди COVID-19 показваха, че видео съдържанието е много по успешно в сравнение със статичното изображение. Видео комуникацията на вътрешно ниво сплотява екипа ни, помага ни да споделим не само картина, а и усещане. Същото е и с потребителите и партньорите ни - ще привлечем и задържим вниманието им.
Съвет: Правете кратки видеа - техниката вече е достатъчно умна, за да ви услужи с възможности. Покажете детайли, емоции, цветове, усещания. Ако искате да бъдете по-подробни - споделете експертност, не бъдете анонимни. Нека последователите ви да чакат с нетърпение всяко следващо видео като следващия епизод на любим сериал.
Махатма Ганди е казал “Бъди промяната, която искаш да видиш в света!” Искаме “новото нормално” да свърши по-бързо, искаме си старото, с което толкова удобно бяхме свикнали. Истината е, че никога няма да е същото. Светът се промени и ние можем да бъдем част от промяната.