Избрани Новини
Община Русе внася ключови промени в работата на „Управление на общински имоти“
20-08-2020, 07:25
Снимка:Община Русе
Автор:ruseutre.bg
Още по Темата:По-ефективен и екологичен обществен транспорт в община Русе
Община Русе се подготвя за началото на учебната година
Кметът на Община Русе Пенчо Милков направи оглед на крайбрежната зона
Община Русе ще постави видеонаблюдение на Пантеона на възрожденците
Един от приоритетите на ръководството на Община Русе в момента е въвеждането на съществени промени в Общинско предприятие „Управление на общински имоти“.
През годините има много сигнали на граждани има срещу работата на това предприятие.
Целта е да се въведат ефективни критерии и правила, които да позволят на гражданите с реална нужда да бъдат настанявани в общинските жилища. Практиката през годините показва, че настанените в общински жилища остават с впечатление, че стават тяхна собственост и трябва да ги унаследяват. Политиката на ръководството е да покаже на всички работоспособни хора, че общинското жилище е временно решение. По този начин се освобождават места за други нуждаещи се.
В сегашната наредба липсват критерии, които засягат съвместното съжителство. Това позволява на граждани да се регистрират като самотни родители, въпреки че реално в домакинствата има повече членове и съответно по-високи доходи. Очаква се да бъдат въведени критерии за хора, излизащи от социални домове без адресна регистрация, което им пречи да бъдат картотекирани. Предлага се промяна, с която да бъде намален доходът на член от домакинството. Една от лошите тенденции на настанените е извършването на скъпоструващи ремонти. Извършването на реновации за над 20 000 лева дава знак , че наемателите могат да направят постъпки към закупуване или наемане на имот. В никой случай гражданите не трябва да смятат, че след такива ремонти жилището става за тяхна собственост.
Една от направените промени е преместването на картотеката в общинското предприятие. Общинската администрация предлага промяна и в Наредба №16, където да отпадната таксите по картотекиране. След приемането й гражданите ще изпитват облекчение, тъй като ще получават информация и обслужвани на едно и също място, което ще спести време и усилия.
Продължава усилено и работата на комисията по картотекиране и настаняване, която за периода май – юли тази година е изпратила 38 заповеди за прекратяване на наемните правоотношения и в резултат 29 от общинските жилища са освободени. Общината помага на хора с реални нужди. С промяната на наредбата ще търсим начин да помагаме и на специалисти, избрали да останат и работят в Русе“, допълва още Златомира Стефанова.