Избрани Новини
Агенцията за закрила на детето поема Националната телефонна линия за деца
Консултациите с деца на номер 116 111 са 119 530 за 10 години
Държавната агенция за закрила на детето ще поеме управлението на Националната телефонна линия за деца 116 111. На този номер всеки месец е била предоставяна подкрепа на средно 5-6 деца, които са искали да посегнат на живота си. Номерът, който е единен за цяла Европа, ще остане достъпен от цялата страна и напълно безплатен за обаждащите се, съобщават от Агенцията.
За поддръжката на линията ще бъдат назначени квалифицирани психолози, които да продължат да предоставят денонощно подкрепа и информация. Ползватели могат да са деца, юноши, техните родители, близки, както и граждани, търсещи информация или помощ по проблеми на деца.
Ще продължи практиката при сигнал за дете с опасност за здравето или живота да се сезират полицията и регионалните дирекции на Агенцията за социално подпомагане.
За периода от 2009 г. до края на 2019 г. са били проведени 10 928 консултации с родители и 11 772 консултации с роднини и близки. Консултациите с деца са 119 530.
Повечето обаждания от родители са касаели семейни проблеми (родителски права, конфликти между родители и отношения родител-дете), търсене на информация за социалните служби и за програми за закрилата на децата, както и за подаване на сигнал за насилие над дете.
Децата най-често са се обръщали към телефонната линия с въпроси за отношения с връстници, създаване на приятелства при промяна на средата (преместване в друго училище или град).
Близо 5200 са регистрираните обаждания от деца за психосоциални проблеми - страх и тревожност, както и притеснения за психични заболявания.