Избрани Новини
КЗП: Предимствата на онлайн търговията ще привличат все повече потребители
05-01-2020, 06:53
Снимка:pixabay
Автор:plevenutre.bg
Още по Темата:КЗП: Платформите за онлайн пазаруване със защита "право на купувача" са по-сигурни
КЗП: Предимствата на онлайн търговията ще привличат все повече потребители
Рисковете се преодоляват с познаване на правата и повече внимание
Интересът към онлайн търговията продължава да нараства, поради това, че за хората е по-лесно, по-удобно, могат да пазаруват извън работно време, нощем, когато пожелаят. Откриват стоки и услуги, които не се намират във физическите магазини в техния град или държава, а някъде в Европа или дори извън нея. Това отбеляза пред БНР Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите (КЗП), като прогнозира задълбочаване на тенденцията за ръст на продажбите през интернет и през следващите периоди.
"Наред с плюсовете, възникват и предизвикателства как да се справим в онлайн средата. Много от потребителите все още не са свикнали да се ориентират къде може да се крият евентуалните опасности“, обърна внимание Арсенов. „Както не влизаме в случайни магазини навън или в търговските центрове, а избираме изпитаните и добре подредените, така трябва да пазаруваме и онлайн“, добави той.
Игнат Арсенов даде основни съвети за по-сигурни покупки през интернет. Един от тях е да предпочитаме магазини, от които вече сме пазарували и имаме позитивен опит или наши приятели са ни препоръчали. „Ако все пак открием добра оферта, която не искаме да изпуснем, но не познаваме магазина, нека да огледаме сайта: дали е професионално направен, добре ли са подредени елементите му. Никой сериозен търговец няма да поддържа неприветлив и пълен с правописни грешки електронен магазин“, посочи той.
Когато сме препратени към сайта от социална мрежа или от т. нар. „изскачащи прозорци“, трябва да проверяваме двойно, защото в повечето случаи не е много ясно кой е търговецът. „Да видим има ли данни за лицето, което го стопанисва, от коя държава е, посочено ли е правото на отказ в 14-дневен срок. Ако търговецът е укрил тази много важна, базова информация, това е индикация, че той след това най-вероятно ще направи проблем и със самата поръчка“, предупреди Арсенов. Той препоръча да се прочетат и отзиви през интернет търсачките, да са се види дали няма потребители, които са се „опарили“ от дадения търговец.