Избрани Новини
Предстои изграждане на осигурителна техника в участъка Русе – Каспичан
инж. Красимир Папукчийски, главен директор на НКЖИ: На етап проектиране е модернизацията на жп възел Русе
Предстои изграждане на осигурителна техника в участъка Русе – Каспичан. Това каза инж. Красимир Папукчийски, главен директор на НКЖИ.
„Искам да подчертая какво предстои в Северна България. „В настоящия програмен период с европейско финансиране ще се предстои изграждане на осигурителна техника в участъка Русе – Каспичан като процедурите за строителство на железния път вече са стартирали“, добави инж. Папукчийски.
По думите му на етап проектиране е модернизацията на жп възли Горна Оряховица, Русе, Варна, диспечерско управление в Горна Оряховица и модернизация на жп линията от Мездра до Горна Оряховица.
„Немалка част от инвестициите на НКЖИ са насочени към Искърското дефиле, и то в жп участъка София – Мездра, където на следващ етап предвиждаме да направим диспечерско управление и съответно повишаване на скоростите и намаляване на времето за пътуване. От Мездра до Варна скоростта на движение на влаковете ще е 120 – 130 км/ч, като на места в правите отсечки ще достига 160 км/ч.“, обясни още главният директор на НКЖИ. Той коментира, че железопътният транспорт е най-безопасният и зелен.
„Не само не произвежда вредни емисии, но съществено намалява натовареността на автомагистралите и пътищата. В тази връзка има с какво да се похвалим – постигнахме добри резултати при прехвърлянето на тировете на релси от граница до граница, и мога да кажа, че за последната една година Интермодален терминал Пловдив е завишил изпълнението на програмата и трафик-прогнозите с почти 120%“, посочи още инж. Папукчийски.
„На практика това означава, че само в рамките на месец по магистралата от Свиленград до Пловдив се движат над 2200 тира по-малко. Това е съвсем реално намаляване на рисковете от произшествия и опазване на околната среда чрез намаляване на вредните въглеродни емисии“, допълни Красимир Папукчийски.