Избрани Новини
КЗП: Аптека подвеждала клиентите си за размера на отстъпките на лекарствата
01-03-2019, 10:38
Снимка:БНР
Автор:blagoevgradutre
Още по Темата:КЗП: Зимният туристически сезон протича спокойно
КЗП: Забранихме нелоялна практика на телеком, продавал телефон-мостра за нов
КЗП предупреждава: Мобилните оператори не мога да сключват договори по телефон
КЗП: Потребителите вече ще избират ремонт или замяна на дефектната стока
Нелоялната практика е установена и забранена от КЗП и потвърдена от ВАС
Аптека е заблуждавала клиентите си, че спестяват повече от двойно спрямо реалния размер на отстъпката на лекарства с намаление. Заблудата идва от това, че посоченият от търговеца процент е изчисляван на база определената по закон пределна цена на медикаментите, а не въз основа на реалната им цена, на която по принцип те се продават в този обект. Нелоялната практика е установена и забранена от Комисията за защита на потребителите (КЗП), а впоследствие и потвърдена от ВАС, съобщи Димитър Маргаритов по „Дарик” радио.
„Има определени групи лекарства, за които съгласно закона са въведени пределни цени, на които те могат да бъдат продавани. Всичко това е нормативно уредено. Има и органи към Министерството на здравеопазването, които следят за прилагането на тези нормативи”, обясни Маргаритов.
„Случаят, на който ние се натъкнахме, е много показателен при обявяване на отстъпка за цената на дадено лекарство, включено в този списък”, коментира Маргаритов. При своята проверка по повод постъпила жалба КЗП установява, че посочената отстъпка е изчислена на база пределната цена, която се съдържа в съответния норматив, а не на база реалната цена на която е продавана стоката. „Така всъщност се оказва, че вместо спестената сума да е 18,80 лв., както търговецът твърди, тя всъщност е 8,50 лв., което означава, че потребителят е бил заблуден”, обясни още председателят на КЗП.
„Винаги - казвали сме го и по повод кампаниите за празнични намаления, промоции и т.н., търговецът трябва да изчислява намалената цена спрямо цената, на която реално е продавал стоката и то поне в продължение на 30 дни. Това важи както за първоначалните намаления, така и за случаите, в които впоследствие от намалената цена се намалява още, без да се сборува механично процентът”, напомни Маргаритов. И подчерта, че е важно потребителите да получават максимално коректна информация, въз основа на която да направят своя избор.