Завърши втората работна среща-дискусия по проблемите на корабоплаването

Дунав

21-04-2018, 10:00

Снимка:

АПИ

Автор:

Русе утре

Всичко от Автора

Още по Темата:

РИОСВ: Замърсена е бреговата ивица на р. Дунав

Представен беше транснационалният електронен инструмент за докладване на бариери и добри практики

Завърши втората работна среща-дискусия по проблемите на корабоплаването, организирана от Българо-румънска търговско-промишлена палата,  като част от дейностите по проект ДАНТЕ – подобряване на административните процедури и процеси, свързани с транспорта по река Дунав, финансиран по Програма за транснационално сътрудничество „Дунав“ 2014-2020 г. В обсъжданията взеха участие к.д.п. Живко Петров – изпълнителен директор на ИА „Морска администрация“, Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Елеонора Иванова – председател на УС на Българо-румънска търговско-промишлена палата, както и представители на бизнеса и публичните регулаторни органи – Гранична полиция, Агенция „Митници“, Агенция „Морска администрация“, пристанищни власти, фитосанитарни органи, корабостроители, туроператори . 

Целта на работната среща бе представяне на резултатите от проведените срещи в държавите, включени в проекта, както и обсъждане на проблемите и пречките пред корабоплаването по р. Дунав. Представен беше транснационалният електронен инструмент за докладване на бариери и добри практики, а също така и унифицирани форми за контрол на плавателните съдове. В рамките на последващата дискусия се обсъдиха конкретни проблеми и въпроси, касаещи речното корабоплаване – гранични процедури, стандарти за здравен контрол, както и мерки, които следва да се координират от съответните държавни институции. 

Капитан Петров обърна специално внимание на унифицирания подход, който трябва да се приложи в работата на всички страни по р. Дунав и даде за пример процедурите по море: „Идентифицирани са проблеми с единната обработка на кораба, които отдавна са решени при морския транспорт. Морските форми са унифицирани и са само на английски език, а по Дунав има осем работни езика, което значително затруднява процеса“.  

По време на срещата стана ясно, че предложените на предходната кръгла маса промени в Наредба 11 за контрол на плавателни средства от международното плаване относно дългия срок на прегледите на корабите вече са предмет на разглеждане и обсъждане и ще се вземат под внимание при промяната на законовите актове в тази посока. Също така по време на дискусията отново се постави въпроса за декларацията за отпадъците за каботажните кораби, която според представителите на бизнеса е допълнителна административна бариера и не е необходимо да се изисква. Малко преди края на срещата представителите на Дирекция речен надзор – Русе официално обявиха, че Декларацията отпада. 

В началото на следващата седмица в Карлсруе, Германия ще се състои среща на работната група по приоритет 1а към Стратегията за развитие на Дунавския регион, на която Българо-румънска търговско-промишлена палата имаше честта да бъде поканена и ще представлява България. На срещата на високо ниво се очаква да бъдат окончателно приети предложените унифицирани форми за контрол на кораби, плаващи по река Дунав, които са били дискутирани и оформени в последната една година, като част от дейността по проекта. 

Проект ДАНТЕ е съвместна инициатива на държавните власти и бизнеса за хармонизиране и опростяване на административни процедури, свързани с транспорта на хора и товари по р. Дунав. Основната цел на проекта е идентифициране и премахване на административни бариери и бюрократични процедури, които излишно натоварват, препятстват или забавят извършването на речния транспорт.

 

 



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов