Избрани Новини
Българо- румънската палата участва в “Danube Transport Day”
02-12-2017, 10:00
Снимка:РИОСВ Русе
Автор:Русе утре
Още по Темата:В Русенския университет ще бъдат представени приоритетите в сектор „Транспорт“
Необходим конкретен план за действие за реката
На 23 ноември в сградата на Европейския парламент в Брюксел за втора поредна година се проведе инициативата “Danube Transport Day” – ден на транспорта по река Дунав, на която присъства и Елеонора Иванова – председател на УС на БРТПП. Събитието беше организирано от Ана Клаудия Тапардел – член на Европейския парламент и Про Данюб Интернешънъл - Австрия – партньор на Българо-румънска палата в проект ДАНТЕ, част от обединените усилия на публичните власти и частния сектор за подобряване на условията за корабоплаване по реката.
Конференцията събра високопоставени представители на Европейската комисия, сред които Виолета Булц – Еврокомисар по транспорта, Мая Бакран-Марчи - зам.- генерален директор на ГД “Мобилност и транспорт“, Марко Онида – координатор на Дунавската стратегия към ГД „Регионална политика“, както и на Европейския парламент, Петър Корумбашев. Присъстваха още Феликс Строе -Министър на транспорта на Румъния, Велико Ковачевич - помощник министър на Транспорта на Сърбия, Йонуц Пучеану – кмет на Галац и над 70 представители на европейски организации и компании, свързани с транспорта по реката.
В своето изложение Булц наблегна на огромния икономически потенциал на реката като транспортно средство, но и на факта, че в Европейската комисия днес липсва силен лобинг и популяризиране на предимствата на вътрешноводния транспорт по Дунав. Тя заяви, че Комисията е готова да обърне специално внимание, но е необходим конкретен план за действие за реката, така че да могат да бъдат предоставени съответните технически и финансови ресурси.
На фона на презентациите на министерствата на транспорта на Румъния и Сърбия, съдържащи конкретни програми и примери за проекти, които потвърдиха разбирането на двете ни съседни държави за мястото на река Дунав като най-ефективното в икономически и екологичен аспект средство за транспорт. Представителите на корабоплавателите изнесоха конкретни данни за разходите и щетите, които се генерират за тях поради липсата на драгажни дейности (принудителна по-ниска скорост, повече разход на гориво, по-малък тонаж, забавяния за доставка на стоки, повреда на плавателните съдове и т.н).