Обществено обсъждане на автомагистрала автомагистралата „Русе - Велико Търново“

Мисия

01-12-2017, 15:14

Снимка:

Пресцентър Община Русе

Автор:

Русе утре

Всичко от Автора

Още по Темата:

Пак катастрофа на пътя Русе – Бяла , водачката е пила

Инж. Атанасов: С изграждането на АМ „Русе - Велико Търново“ се възражда Северна България

Кметът Пламен Стоилов откри днешното обществено обсъждане за изграждането на автомагистралата „Русе - Велико Търново“. Стоилов благодари за изключителната подкрепа, оказана от председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов. „Липсата на добра свързаност и качествена национална пътна мрежа е един от най-големите проблеми за Русе и региона. Вярвам, че с усилена работа и подкрепата на цялата общественост, местната и държавната администрации, ще сбъднем още една мечта на русенци – автомагистрала, която да свързва града ни с Велико Търново“.

Инж. Атанасов: С изграждането на АМ „Русе - Велико Търново“ се възражда Северна България. През 2018 г. стартират тръжните процедури за изпълнител.

През 2018 г. ще стартират тръжните процедури за изграждането на автомагистралата „Русе - Велико Търново“. Строителството ще бъде разделено на няколко лота, за да може да се работи едновременно на няколко участъка, съобщи председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов. Днес в Русе  бе поредната среща от обществените  обсъждания на Доклада за Оценка на въздействието върху околната среда на инвестиционното предложение за автомагистралата „Русе - Велико Търново”. В нея участва и кметът на община Русе Пламен Стоилов.

 

С построяването на АМ „Русе - Велико Търново“, с приблизителна дължина 133 км, ще се даде нов живот на Северна България и ще се развие икономиката на региона, подчерта инж. Атанасов. Той съобщи, че изграждането на автомагистралата е съобразено и с бъдещия нов мост над река Дунав край Русе и индустриалната зона на града, която е източно от моста. Председателят на УС на АПИ  съобщи, че където е възможно ще бъдат направени необходимите  пътни възли и връзки, за да може хората от различните населени места да имат бърз и удобен достъп до трасето на магистралата. През 2018 г. предвиждаме да обявим тръжните процедури за строителството на отсечката от Русе до Бяла, която заедно с пътя през Кресненското дефиле, е  с голяма концентрация на пътни инциденти. Това са участъци, в които родителите губят децата си и затова трябва да ги изградим колкото се може по-бързо, категоричен е инж. Атанасов.

Началото на проекта АМ „Русе - Велико Търново“ е на 3 км източно от съществуващия Дунав мост при гр. Русе, а краят е след гр. Дебелец, по посока на път II-55. В разработените варианти на трасе са проучени възможните технически решения за изграждане на автомагистралата по нов терен извън съществуващия път I-5. Проектът е разделен на три участъка: Русе – Бяла /от 0+400 до км 40+357/, обход на гр. Бяла /от км 40+357 до км 76+000/ и Бяла – Велико Търново /от км 76+000 до км 133+240/.

На срещата бяха представени разработените варианти на трасе - комбиниран, червен и син. Най-целесъобразен от екологична, техническа и икономическа гледна точка, според експертите, е комбинираният вариант. Той обобщава останалите проектни решения и в определени участъци е подобрена геометрията на пътя.

 



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов