„Обърната класна стая” в ОУ „Любен Каравелов”

Тя предполага не учителят да разказва урока пред класа, а това да правят учениците, предварително запознали се с темата

На съвременните учители им се налага да бъдат наставници и модели на подражание, способни да повишават увереността у своите ученици, да им помагат да намерят посоката, да им дадат възможност да повярват в себе си.

Обърнатата класна стая предполага не учителят да разказва урока пред класа, а това да правят учениците, предварително запознали се се темата. Тогава учителят използва часа за обучение чрез взаимодействие между учениците; за оказване на индивидуална подкрепа на онези, които не всичко са разбрали; за обхващане на класа в дискусия по темата и за още по-голямо предизвикателство към онези, които показват отлично познаване на проблема. Или иначе казано, традиционната работа в клас се изпълнява вкъщи, а домашната работа се прави в клас.

Четвъртокласниците от ОУ “Любен Каравелов” успешно се справиха, като предварително се подготвиха по темата за Слънчевата система за часа по Човекът и природата. Изработиха своите проекти и макети и в часа ги представиха, като разказаха интресни и любопитни факти.

Подходът помага на обучаващите се да разберат темата правилно и да се справят с нея с лекота, а не просто да научат наизуст въпроси,  смята  Илка Тотева, начален учител„Обърната класна стая” в ОУ „Любен Каравелов” – Русе

 



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов