Избрани Новини
Информационна конференция организира сдружение „Еквилибриум“
15-01-2017, 09:00
Снимка:Еквилибриум
Автор:Русе утре
Още по Темата:Общинските кръгове на олимпиадите в Русенска област са по нов график
Форумът е на 20 януари в музея
Информационна конференция с международно участие „В света на ранното детство“ организира сдружение „Еквилибриум“ на 20 януари (петък) от 11:00 часа в зала „Ал. Батенберг“ на Регионален исторически музей – Русе.
На събитието ще бъде представен проект, посветен на творческото родителство и създаването на първия в България Интерактивен Център „В света на ранното детство“, осъществяван с финансовата подкрепа на Фондация Велукс.
Проектът се осъществява от сдружение „Еквилибриум“ в периода април 2016 – март 2019 година и е на стойност над 1,2 млн. лв. Целта му е създаване на център, в който ще се работи пряко с деца и семейства и ще се осигурява ноу-хау по ранно детско развитие.
Новият център ще осигури материалните и човешки ресурси,които да бъдат в помощ на родители, педагози и социални работници и ще промотират семейно здраве и благополучие. Екипът ще работи пряко със семействата, а центърът ще служи като „инкубатор“ за намиране на работещи модели, които да са приложими и ефективни.
Да представят такива модели на информационната конференция са поканени д-р Лин Макнеър и Тереза Болджър от Шотландия. Д-р Макнеар е директор на Център ранни години „Каугейт“ (Cowgate Early Years Centre) за деца от 0 до 5 години в Единбург, Шотландия. Тя е и гост лектор в Единбургския университет и университета Стратклайд (Глазгоу). Г-жа Тереза Болджър е партньор на Лин Макнеър в разработването на модела „Каугейт“.
Вдъхновени от идеите на германския педагог Фридрих Фрьобел, те ще представят един различен модел за учене и развитие на децата от 0 до 5 години, базиран на играта, творчеството и преживяванията сред природата – моделът „Каугейт“.
Конференцията ще даде възможност на представители на институции, академичната общност, родители и педагози да дискутират иновативни подходи към развитието и ученето на децата в ранна възраст, в подкрепа на родителите и специалисти, работещи с тази възрастова група.