Академичен клуб "Четири колела" представи как скоростта влияе на катастрофите

Новините

13-12-2016, 20:28

Снимка:

Пресцентър РУ

Автор:

Русе утре

Всичко от Автора

Още по Темата:

На 17 декември ще се проведе традиционното Коледно надиграване в Русе

Проектът е социално значим, защото около 40% от ПТП в света са резултат от висока или несъобразена скорост

Членове на академичен клуб "Четири колела" към Русенския университет проведоха семинар с участието на представители на Пътна полиция, фирми и партньорски организации, на който представиха резултатите от проекта за безопасност на движението, изпълняван от тях в последните няколко месеца.

Ректорът на Русенския университет проф. Велизара Пенчева и представители на академичното ръководство, изпълнителният директор на Общинска фондация „Русе – град на свободния дух“ – Елена Минкова, старши инспектор Стилиян Станев от Пътна полиция – Русе бяха сред гостите на форума.

Проектът е социално значим, защото около 40% от ПТП в света са резултат от висока или несъобразена скорост. Важно за всички нас, като общество, е да ограничим катастрофите, стремейки се да намалим загиналите на пътя и да стигнем набелязаната от ЕК към 2050 година смъртност от ПТП, доближаваща се до 0, каза в началото ректорът проф. Велизара Пенчева.

Старши инспектор Стилиян Станев представи пред аудиторията разликите между високата и несъобразената скорост, като даде примери от практиката си. Той представи и статистика, според която 93% от пътно-транспортните произшествия са по вина на водачите на автомобилите, а в повече от половината от случаите причината за тях е несъобразената скорост.

Ръководителят на клуб Четири колела – д-р Димитър Грозев разказа, че когато са започнали тестовите изпитания със специално оборудвания автомобил на полигона, са дали възможност на всеки от участниците да го управлява с максималната скорост, която може да достигне. След първоначалната еуфория, че нямат ограничение, което да спазват, всички са намалявали скоростта, усещайки, че губят контрол над машината. 

Д-р Павел Стоянов представи резултатите от тестовете в градска среда. С един от тях са изследвали възможността за странично преобръщане на автомобила при маневра. При скорост до 50-55 км/ч тестовият автомобил се е държал много стабилно на пътя, но над 80 км/ч се е усещало сериозно занасяне, отчетоха младите изпитатели. В другия тест – на завой с радиус 30 градуса със скорост около 50 км/ч колата също е била стабилна, но при увеличаването й, пилотите са губили предварително очертаната траектория, което в реална среда би означавало, че излизат от пътя. В теста „слалом“, т.е. поведение на автомобила при последователни завои и стабилността му върху пътя, студентите-пилоти са отчели, че при скорост до 45 км/ч няма никакъв проблем, но само малко по-висока - 56 км/ч е предизвикала излизане от траекторията.

Проектът Speed на академичен клуб „Четири колела“ се реализира с подкрепата на Общинска фондация „Русе – град на свободния дух” и BH - социален проект на Еконт, в рамките на конкурса „Знание и растеж“.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов