Гледаме нова продукция на "Спящата красавица" на 6-ти юли

Новините

03-07-2016, 19:32

Снимка:

Пресцентър Русенска опера

Автор:

Русе утре

Всичко от Автора

Още по Темата:

До 20 юли 34 литографии на Реноар ще са в Русeнската галерия

Превеждат класическото заглавие на визуален език

В Русе и София публиката ще може да се наслади на балета "Спящата красавица" по музика на Чайковски с 3D анимация и мапинг . Представлението в Русе е  на 6-ти юли в  Операта,  а на 7-ми  юли в Национален музикален театър, София. Спектакълът е съвместна продукция на  Русенската опера и Кукления театър от Варна. Миналата година с премиерния спектакъл бе открит Международният музикален фестивал „Сцена край реката 2015“, а след това трупата гостува във „Варненско лято“. Режисьор на „Спящата красавица” е Боян Иванов, сценографията и костюмите са направени от Свила Величкова и Елена Ямантиева, балетната адаптация е на Силвия Томова, видео средата и мапинга са на Тодор Тодоров, 3D анимацията на Елена Ямантиева, гримът и перуките – на Янка Дойчинова. В ролите ще видите солисти и кордебалет на Държавна опера – Русе. Срещата на екипите на двата театъра не е случайна. Русенската опера в своята 65 годишна история е доказала първенството си по брой експериментални и иновационни за времето си спектакли, а през последните години не само, че съхранява традицията, но я развива с още по-мащабни и смели проекти. „Ако погледнете афишите на оперните театри в България, ще видите, че почти не се излиза извън  репертоара с оперите на Верди и Пучини. Аз не знам друг театър, който да е правил такива заглавия като „Нос”, като „Катерина Измайлова” на Шостакович, освен Русенската опера. Кукленият театър във Варна също не е обикновен куклен театър, а сцена за авангардни и нестандартни спектакли с един изключителен актьорски състав. Това, което се случва в момента, съвсем спокойно може да се определи като „среща на две експериментиращи сцени”, категоричен е режисьорът Боян Иванов. Припомняме, че миналата година преди премиерата Боян Иванов разкри, че с този спектакъл на „Спящата красавица” целта не е да „разбие” балета на парчета, а по-скоро да му придаде  нюанси, които да насочат вниманието към най-хубавото от това уникално изкуство. Посланието е адресирано по-скоро към неизкушената публика, която не се престрашава да се запознае отблизо с това изключително изкуство. Стремежът е да се преведе класическото заглавие на един визуален език, достъпен за повечето хора днес. За да могат те да отворят сетивата си за него. „Хубавото на съвременните технологии е, че дори след премиерата, ние можем да продължим да подобряваме нашия спектакъл без да нарушаваме неговото съдържание. Технологиите, които ползваме са видео мапинг, 3D моделинг /използвам я за първи път/, тоест можем да приложим моделиране на обектите чрез 3D анимация, която върви заедно с действието. В тези условия всичко е възможно – например тревите и цветята да се поклащат като в естествена  среда, самата среда „оживява”, тоест видеото не е само декор, а то „играе” заедно с артистите – допълва техните изпълнения или доразказва историята. Мултимедията е още един изпълнител в цялото представление“, казва режисьорът. Веднага след спектаклите на балета, Боян Иванов заедно с художничката Яна Дворецка и хореографът Ангелина Гаврилова започва трескава подготовка за премиерата на „Севилският бръснар“ от Росини. Спектакълът ще бъде видян от русенци на 13-ти август, после съставът ще го представи в Правец на Фестивала „Моцартови празници“.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов