Избрани Новини
Кметът на Червен бряг подписа споразумение за услугата „Личен асистент“
15-04-2015, 15:17
Снимка:Община Червен бряг
Автор:Ралица Костова
Още по Темата:Община Червен бряг ще получи близо 9000 лв. за зона за отдих
И Община Червен бряг набира лични асистенти по проект
Община Червен бряг ще провежда интервю за лични асистенти
В Плевен и Долна Митрополия търсят лични асистенти по проект
Общата стойност на Проекта възлиза на 64 966 534, 16 лева
На 24 март кметът на Община Червен бряг подписа споразумение с Агенцията за социално подпомагане за изпълнение на проект „Нови възможности за грижа„ по Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Нови алтернативи”. Проектът е по приоритетна ос 2 „Намаляване на бедността и насърчаване на социалното изключване„ на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020„.
Общата стойност на Проекта възлиза на 64 966 534, 16 лева и се реализира с финансовата подкрепа на Европейския съюз чрез Европейския социален фонд и национално съфинансиране.
Програмата за личните асистенти ще се предоставя в национален мащаб на принципа „индивидуален бюджет“ и по този начин надгражда проект „Подкрепа за достоен живот“ и осигурява непрекъсваемост на предоставяне на услугата на уязвимите групи. В продължение на 10 месеца на нуждаещите се в община Червен бряг ще се предоставя услугата „Личен асистент“ в рамките на 10 200 часа месечно.
Ръководството на Община Червен бряг и екипът за управление на Проекта създаде необходимата организация за нормално протичане на приема на документи от кандидатите за потребители на услугата и от кандидатите за лични асистенти. Служителите от Дирекция „Социално подпомагане“ своевременно посещават кандидатите за потребители на услугата, за изготвяне на индивидуалните оценки на всеки от тях.
От 14-ти до 20-ти април е срокът за разглеждане на подадените заявления от кандидатите за потребители на услугата и от кандидати за лични асистенти, за да се направи съответния подбор. Вече се проведоха и първите интервюта с подалите заявления за лични асистенти. Одобрените кандидати ще преминат след това и през специално обучение.
Списъците с класираните кандидати за потребители на услугата и с одобрените кандидати за лични асистенти ще бъдат обявени на интернет страницата на Общината, както и на информационно табло в сградата на общинската администрация. Очаква се предоставянето на социалната услуга „Личен асистент“ да започне от началото на месец май 2015 г. Кандидатите, които желаят да бъдат включени в Проекта за ползване на лични асистент, но не са успели да подадат документи, ще имат възможност да се включат във втория етап на приемане на документи, който ще е 15 работни дни – от 22 юни до 10 юли включително.