В две училища вече знаят паролата „Касова бележка”

Върви кампанията „Влез в час с данъците”

В  две русенски училища вече е известна паролата „Касова бележка“. Ученици от горните класове в СОУ „Възраждане“ и ПГ по дървообработване „Йосиф Вондрак“  се включиха тази седмица във втората  кампания на НАП и Министерството на образованието „Влез в час с данъците 2“, предаде Дарик.

С интересна мултимедийна презентация експерти от офиса на НАП в Русе запознаха младежите с данъците и осигуровките в България и необходимостта от плащането им, с формирането и разходването на бюджетите на държавата, здравно-осигурителната каса и НОИ, с мястото на НАП в обществената структура и услугите, които предлага агенцията.

Нейните бъдещи клиенти и данъкоплатци получиха практически съвети за предстоящия им досег с данъчно-осигурителната система, както в страната така и в държавите от ЕС, ако решат да продължат в тях образованието си или трудовото си развитие.

Тази година кампанията е придружена от интернет-играта „Парола „Касова бележка“. Затова на русенските ученици бяха демонстрирани специални комплекти от различни модели фалшиви фискални бонове, които те можеха да сравнят със законни образци. След лекциите, всички участници в тях вече са наясно, че, ако на касовата бележка няма  географския контур на България с лого BG и самостоятелен надпис фискален или системен бон, значи търговецът се опитва да краде от държавата и клиентите си.

В хода на кампанията „Влез в час с данъците 2“ 80 служители на НАП ще посеят близо 120 училища в страната до края на учебната година и ще се срещнат с около 20 000 ученици. В Русе лекциите от кампанията ще продължат следващия месец, когато випускниците на МГ „Баба Тонка“ и ПГ по механотехника пожелаха да посетят офиса на НАП, за да се запознаят пряко с работата на приходната администрация.
 



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов