Служители от Спешен център 112 в Русе посетиха клуб за възрастни хора

Инициативата е с цел да информират пенсионерите за възможностите на спешната помощ

В Европейския ден на спешен номер 112 служители от центъра в Русе гостуваха на един от най-популярните клубове за възрастни хора – „Трета възраст”, предаде БНР.

Целта е пенсионерите да се информират за възможностите на спешната служба и случаите, в които могат да потърсят помощ от нея. Ръководителят на центъра в Русе инженер Полина Трендафилова пояснява: „Популяризацията на 112 върви към всички групи от населението, а контингента на обаждащите се е от различно естество, включително възрастни хора. Те не правят умишлено нерегламентирани обаждания, по-скоро съвсем добронамерени. В повечето случаи те търсят информация за ВиК услуги и телефони”.

Често възрастните бъркат спешния телефон със телефон за различни справки. Повече от половината сигнали, които са били подадени през изминалата година към националния телефон 112, не са били спешни. 58% от обажданията са били нерегламентирани, но това е в национален мащаб. Повече от половината от нерегламентираните повиквания към телефон 112 са били поради грешно набиране, или лоша преценка на ситуацията от гражданина. 32% са злонамерените и обидни обаждания, или пък набиране по време на детска игра. Следва разделът на веднага затворените след позвъняване обаждания, които са близо 7%. При 4,49 процента хората се обаждат за да искат информация и 0,12 са процентите на фалшивите сигнали.

Служителите от телефон 112 в Русе разясниха и как хората да се предпазят от телефонните измамници. Ръководителят на центъра Полина Трендафилова обясни, че в русенския офис има специфични изисквания към работещите там. Те  трябва да са търпеливи, да са психолози и да знаят поне един чужд език. „Предпочитаме той да е румънски заради границата”, допълни Трендафилова.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов