БДЖ търси идеи как да изкара с намалена субсидия

Близо 45 млн. лева би била загубата за железниците през 2015 г.

Близо 45 млн. лева би била загубата за БДЖ през 2015 година, ако държавната субсидия остане 140 млн. лева и железниците не предприемат спиране на влакове, което бе обявено преди няколко дни и влиза в сила от утре - 12 януари.

От БДЖ изтъкват причините, довели до решението за спиране на влаковете, а именно - намаляване на годишната компенсация (субсидия) от страна на държавата за разходите при осъществяването на обществената превозна услуга с 40 млн. лв. Другата причина според БДЖ е недостигът на тягов подвижен състав /локомотиви и мотриси/ в експлоатация.

Във връзка с редица коментари, че „БДЖ - Пътнически превози" ЕООД може да функционира нормално с годишна компенсация в размер на 140 млн. лв. и без предприемане на мерки за съкращаване броя на влаковете, ръководството на „Холдинг БДЖ" ЕАД прилага публично Отчета за приходите и разходите на дружеството, като обявява, че приема всякакви аргументирани предложения по темата: „Нормално функциониране на железопътния превозвач с годишна компенсация (субсидия) в размер на 140 млн. лв. без предприемане на мерки за редуциране броя на влаковете и персонала".



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов