Варненски фирми ще изграждат скоростното трасе

Мисия Варна

05-12-2014, 04:10

Снимка:

Проектна документация

Автор:

varnautre.bg

Всичко от Автора

Обединените "Хидрострой" и "Инжстройинженеринг" спечелиха обществената поръчка за ремонта на 5 булеварда и изграждане на велоалеи

Осем фирми наддаваха за изграждането на "BRT коридор" (Bus Rapid Transport) във Варна. Скоростното трасе е част от проекта за Интегриран градски транспорт на общо стойност 114 млн. лева. Победителят стана ясен тази седмица и в момента тече 14-дневният срок за обжалване.

През май беше обявена обществена поръчка за 4 от компонентите на проекта.

Първата обособена позиция е изграждане на 15-километровия BRT коридор, включващ реконструкция на 15 км. пътни артерии - бул. "Константин и Фружин", владиславовската част на бул. "Трети март", ул. "Януш Хуняди", бул. "Мария Луиза", бул. "Осми Приморски полк" и бул. "В. Левски" (от „Осми приморски полк“ до „Почивка“). По трасето на скоростния коридор, което освен изброените булеварди включва и вече ремонтирания бул. „Владислав Варненчик“, ще има и 60 спирки. Всички те ще бъдат реконструирани като за целта ще бъдат изградени по-големи „джобове“ за спиране на автобусите с цел по-лесно и бързо включване в движението. Индикативната стойност на мащабната реконструкция е 26,4 млн. лева. След търга цената на поръчката е паднала на около 24 млн. лева, предложени от избрания изпълнител: дружеството "Арма". То е регистрирано по Закона за задълженията и договорите в ключва две варненски фирми „Хидрострой" и "Инжстройинженеринг", които през последните 2 години ремонтираха и бул. „Владислав“, „Сливница“, Цар Осовбодител“ и „Акад. Сахаров“.

Общо 8 фирми бяха подали документи за участие в търга за изграждане на скоростния коридор. Едва две от тях стигнаха до финалната фаза на отваряне на офертите. Повечето от останалите фирми – всички от София, отпаднали след като не представили така наречената „разшифровка“, доказваща минимално изисквания според условията на конкурса оборот от 70 млн. лева от изграждане и ремонт на пътища, научи varnautre.bg. Другата фирма-финалист, останала на второ място, също е варненска - „Пътища и мостове“. След изтичането на срока за обжалване и ако няма такова, ще започне проектирането на строителните работи. Междувременно община Варна ще започне подмяна на водопроведната мрежа по част от трасето – под бул. „Трети март“ и ул. „Януш Хунияди“.

Втората част от конкурса е изграждането на 16 км велоалеи, както и на съоръжения за наем и паркиране на велосипеди. Стойността на тази част от проекта е 4,7 млн. лева.

1,3 млн. лева е цената на строителните работи по третата обособена позиция: изграждане на автобусни депа на три крайни спирки (Владиславово, Бриз и Аспарухов мост ). Победител тук е "Станка Василева" ЕТ.

Последната част от обществената поръчка е "Инженеринг – проектиране, строителство, доставка и монтаж на съоръжения и авторски надзор за изпълнение на мерки за подобряване на достъпността" и включва реконструкция на 60-те спирки по трасето на скоростния коридор според височината на рампите за инвалиди на новите автобуси и тролеи на „Градски транспорт“ ЕАД. Стойността на тази дейност е изчислена на 1,4 млн. лева.

При липса на обжалване фирмите са поели ангажимент да приключат с ремонтите до юни догодина. Ако процедурата се проточи в следствие на жалби на некласирани участници, ще бъде поискане удължаване на проекта до октомври 2015 г. Общината има право на това в следствие на забавянето в началото на дейностите. Договорът по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ: BG161PO001/1.5-03/2011 „Подкрепа за интегриран градски транспорт в петте големи града”, Приоритетна ос 1: „Устойчиво и интегрирано градско развитие”, Операция 1.5: „Системи за устойчив градски транспорт” на Оперативна програма „Регионално развитие” 2007-2013 г.” беше подписан в началото на 2012 г., но реално работата по него започна през лятото на 2013 г. след като екипът на предишния кмет Кирил Йорданов беше остранен от Общината.

 

 

 



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов