Избрани Новини
„Топлофикация осъди 622-ма клиенти в Бургас за неплатени сметки
21-10-2014, 10:51
Автор:BurgasUtre.bg
Още по Темата:За по-малко от 300 лева Топлофикация - Бургас съсипва инвалид
Работниците на Топлофикация Бургас продължават протестите
НЕК дължи на „Топлофикация Бургас” близо 13 милиона лева за електроенергия
Работниците от „Топлофикация Бургас” започват едночасови протести от днес
622 съдебни дела, с влезли в сила решения за общо 2 158 783 лв., е спечелила „Топлофикация Бургас” срещу некоректните си клиенти. От тях 589 са битови абонати, а 33 – стопански. В момента в ход, без влезли в сила решения, са 564 дела за 533 401 лв. От тях 551 дела за общо 491 224 лв. се водят срещу битови клиенти, а 13 за 42 177 лв. – срещу стопански.
„Топлофикация Бургас” полага всички възможни усилия, за да предотврати съдебни процедури при събиране на вземанията си, да не обременява излишно своите клиенти и да избегне заплащането на съдебни разходи. Дружеството има над 30 000 абонати в града, повечето от тях са негови коректни партньори, обявиха от дружеството.
С клиенти, просрочили плащането на сметките си, досега са сключени 234 извънсъдебни споразумения и са събрани 163 045 лв. от дължимите суми. Топлофикация е търговско дружество, изпълняващо и социалната функция, но същевременно присъства на пазара и продава услуга, срещу която се очаква да получи съответното заплащане. Това е начинът да продължава да работи и да осигурява топлина за бургаските домове. Законът поставя в еднакви условия всички топлофицирани сгради, но ръководството на дружеството се старае да подхожда индивидуално към всеки отделен клиент, съобразно неговия случай.
„Отворени сме за избягване на съдебните спорове и адвокатски хонорари. Към всеки клиент подхождаме индивидуално. В едни случаи задълженията се отсрочват за 10 -12 месеца, в други се редуцират дължимите лихви. Начините да бъдем коректни един към друг са много и ние не спираме да ги търсим. Съдебната процедура е последна, крайна мярка, към която прибягваме само когато всички други начини за издължаване не са дали резултат, когато се убедим, че няма добра воля за решаване на проблема”. Така инж. Въльо Дучев - изпълнителен директор на „Топлофикация Бургас”, очертава пътя, по който некоректните платци стигат до съдебната зала.