Избрани Новини
Крава "Милка"? Нееее, Зебра!
Предстои трамбоване на плочките на "Княз Борис I", тогава ще са равни
"Оказа се, че в центъра на Варна има не крава Milka, а "Зебра". Да си вземе поука, че да не я приберат скоро в зоопарка". Това туитна преди час кметът на Варна Иван Портних, визирайки познатата "шоколадова" реклама с тротоарите на вълнички и действията на фирмата ("Зебра"), спечелила конкурса по Закона за обществените поръчки за ремонт на пешеходната зона на Варна.
"Срокът на целия проект - от сградата на Филиала до хотел "Черно море" е ноември 2015 г., но той ще бъде завършен след края на този туристически сезон. Сега обаче започнахме с участък от 300 метра. Не с 5 километра. Затова изпълнителят няма оправдания за забавянето и качеството на работата. Не ми се иска да мисля, че това е добре планиран саботаж. Защото няма кой да ме убеди, че изпълнител с претенции не може да направи 300 метра настилка“, каза по-рано днес варненския кмет.
Той беше категоричен, че изпълнителят няма да получи и стотинка, докато не бъде свършена цялата работа с нужното качество. „Направихме максималното да имаме финансиране, спасихме проекта в последния момент преди затварянето на програмата, проведохме конкурс с комисия, чийто председател беше зам.-министърът на културата. След това положихме огромни усилия да имаме най-качествените материали. Никога няма да се съглася тези материали да бъдат положени точно на центъра на града по некачествен начин“, заяви Портних.
Според Николай Димитров от фирма "Зебра" е рано да се говори за качеството на новата настилка по бул. "Княз Борис I", защото предстои технологичният процес да бъде завършен с трамбоване на новия паваж. Подредените павета да бъдат валирани и изравнени. "И аз не съм доволен от полагането на настилката на някои места. Там където качеството е незадоволително, ще се пренареди отново", обеща Димитров, но уточни, че целият ремонт заедно с корекциите ще бъде завършен преди 24 май.
Арх. Живко Железов от екипа, проектирал новия облик на центъра, обясни странните на пръв поглед разрязвания на паветата, които трябвало да образуват кръгови алеи в градинката зад Операта. Той още веднъж припомни, че в проекта са предвидени "ретро елементи" от парчета от най-старата мраморна настилка на това място, които трябва да са "намигване" към миналото. Според Железов по технология, при нареждането на настилката е трябвало да бъде спряно преминаването на пешеходци по нея преди трамбоването й, но за съжаление, това се оказало невъзможно в тази част на града.