Лот 4 на АМ „Струма” трябва да бъде завършен до лятото

Експерти поискаха да не се строи тунел при Кресна

В края на лятото ще бъде завършен и лот 4 (между Сандански и Кулата) от магистрала "Струма", това са уверенията на строителите. Информацията съобщи министърът на транспорта и информационните технологии Данаил Папазов. Той беше в Сандански за представянето на изпълнението на ОП "Транспорт", предаде „Фокус”.

В лот 4 има повече трудности при работата, предвид приливните дъждове от последните дни имаше много участъци, които са наводнени и строителите трябваше да почиства трасето, поясни министъра. Уточнени са трасетата със строителите за извозването на инертните материали.

Лот 2 (Дупница-Благоевград) е в пълна мобилизация. Работи се много интензивно и дава много добри обещания за изпълнение на всички срокове, каза още министърът. Той допълни: За съжаление, там има проблеми от обективен характер, по трасето има много места, интересни от археологическа гледна точка.

Цялостното развитие на лот 3 (Благоевград-Сандански) от магистралата също върви нормално, поясни транспортният министър. Той изрази надежди, че работата в този участък от магистралата ще бъде завършен на време.

Изграждането на 15-километровия тунел при Кресна е нецелесъобразно, нереалистично и икономически необосновано. Тунелната част на Лот 3.2 Крупник – Кресна на АМ „Струма” трябва да се преразгледа и да се приеме по-добър алтернативен вариант за трасето.

Около това становище се обединиха Камарата на строителите в България (КСБ), Българска браншова камара „Пътища” (ББКП), Българска браншова асоциация „Пътна безопасност” (ББАПБ), Сдружение на пътните инженери и консултанти (СПИК) и Катедра „Пътища” към Факултета по транспортно строителство при УАСГ. Документът беше представен преди няколко дни от пътния бранш на пресконференция, информира в. „Строител”.

Междувременно изпълнителният директор на Камарата на строителите в България Иван Бойков изчисли, че цената на 15-километровият ще струва 1,5 млрд. лв. „Или с други думи - това е един нов АЕЦ “Белене”, с който ще натоварят нас и нашите наследници”, уточни той пред вестник „Труд”.

Според експерта правителството трябва да поиска преразглеждане само на частта за тунела през дефилето. Оттам нататък Брюксел ще поиска да се направи всичко, както си му е редът - екооценка, технико-икономическо проучване, анализ “Разходи-ползи”.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов