Избрани Новини
ЕК одобри проекта за Западната дъга на София
11-04-2014, 13:17
Снимка:БГНЕС
Автор:Sofiautre.bg
Още по Темата:Обектът е разделен на два участъка, като първият е в процес на изпълнение
Европейската комисия изпрати официалното си решение, с което одобрява апликационната форма на проекта за изграждане на Западната дъга на Софийския околовръстен път. Новината съобщи зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров.
Обектът се финансира от Кохезионния фонд на ЕС чрез Оперативна програма „Транспорт“, информира пресцентърът на МТИТС.
Цялата дължина на трасето е около 8.5 км. Проектът започва от сегашната пресечна точка на Околовръстния път на София с АМ „Люлин“ и завършва след бъдещата връзка със Северна скоростна тангента и автомагистрала София - Калотина. „Предвижда се основната част на новия път да има три ленти във всяка посока на движение“, допълни заместник-министърът.
Проектът се изпълнява по ос 2 „Развитие на пътната инфраструктура по Транс-европейските и основните национални транспортни оси” на ОП „Транспорт”. За неговото изпълнение към момента е предоставена безвъзмездна финансова помощ в размер на 44 803 076 лв., от които от Кохезионния фонд на ЕС са 35 842 461 лв.
Обектът е разделен на два участъка, като първият е в процес на изпълнение и е достигнал физически напредък от над 40%. Той трябва да бъде готово до месец юли тази година. Информацията съобщи в края на месец януари министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева. Трасето е с дължина малко над 3 километра и ще бъде с по три ленти в посока, информира Нова телевизия.
Проектът е на стойност 46 милиона лева.Съоръжението ще бъде връзката и със северната скоростна тангента. Отсечка с изключително значение, защото с нея ще се пресичат най-важните пътни връзки - магистрала "Тракия", "Хемус", "Люлин" и пътят София-Калотина.
Вторият етап на западната дъга е трасе от 5,5 километра, което след изграждането на северната скоростна тангента ще свързва началото на магистрала “Люлин” с началото на “Хемус”. По този начин трафикът от Източна България и Турция за Западна Европа ще заобикаля столицата, без обаче да се губи време както сега, информира в. „Труд”.