Избрани Новини
Тайните за летенето, които никой не иска да разберете (част първа)
29-03-2014, 18:54
Автор:SofiaUtre.bg
Още по Темата:Пилот на авиолинейката в Бургас: Всичките ни мисии са били успешни
Ясновидка: Атентатори ще блъснат малайзийския самолет в Белия дом
Не пийте вода в тоалетната, съветват експерти
На всеки от нас му се налага да пътува със самолет. Повече или по-малко. Какво ни се налага да знаем за различните аспекти на полетите и безопасността по време на тях? Отговор на този въпрос дадоха пилоти и обслужващ персонал в сайта Reddit.
В продължение на 3 материала ще ви представим отговорите. Та, да минем по същество:
1. Истината за кислородните маски – да, в тях наистина се съдържа кислород, който може да бъде използван в продължение на 15 минути. Времето се изчислява от момента, в който те паднат от отделенията над главите ви. Този интервал обаче е достатъчен за пилотите да изравнят налягането в салона, за да може да дишате нормално.
2. Водата в тоалетната е мръсна – каквото и да правите, не пийте водата в тоалетната! Достатъчно е, че си „миете” ръцете в нея. Наистина, резервоарите се чистят на определен интервал. Въпреки това определени паразити си изграждат имунитет срещу почистващите препарати.
Когато влизате в самолета, обърнете внимание на боята. Ако тя е в лошо състояние, значи и самата машина не е в по-добра форма. Проблемът вероятно се дължи на изтичане на скайдрол (течност, която се използва в самолетите срещу корозия на различните елементи). Никой не иска самолетът, в който се вози, да се разпадне на 12 хил. метра, нали?
3. Защо светлините в кокпита се намаляват при приземяването – когато самолетът се приземява през тъмната част на деня, осветлението в кокпита се намалява. Това се прави в случай на евакуация след кацането. Ако такава се наложи, очите ви вече ще са привикнали и ще може да виждате по-добре.
По първия въпрос един от потребителите на Reddit разказва: „Баща ми е капитан на самолет от почти 20 години. По думите му доста често се случва машината да бъде ударена от светкавица”. Що се отнася до властта на пилотите, потребителят допълва: „Когато вратите се затворят, капитанът има почти пълна власт. Той може да арестува хора, пише глоби и дори да приеме завещанието на починал пасажер”.
Очевидно те имали процедура при такива случаи. В допълнение екипажът решил, че не могат да направят нищо и решили да не алармират пътниците (очевидно). Той (приятелят – бел.ред.) разказва как адреналинът му е стигал до небесата всеки път, когато самолетът попадне в турболенция. Случаят бил разгледан особено внимателно, предвид чуждестранните височайши особи, които са пътували в първа класа". Това става ясно от разказа на друг, участвала в обсъжданията.
7. Относно храната в самолета – „Баща ми работи в голяма авикомпания и ми разказа няколко неща по въпроса. Първо – двамата пилоти ядат различни ястия. Това се прави в случай на евентуално хранително отравяне. Второ – кражбата на храна, дори ако решиш да я изхвърлиш след това, може да ти струва работата. На секундата.Политиката на авиокомпаниите по отношение на храната е много сериозна”. Това става ясно от разказа на друг.
8. Истината за летенето с домашни любимци – „Занимавам се със зареждане на самолети. И не мога да ви опиша отношението към начина, по който се отнасят към любимците ви. От една страна авиокомпаниите наистина полагат всички усилия да се отнесат добре, въпреки това някои неща не могат да бъдат избегнати. Като шума, който вдигат самолетите докато са на пистата. Аз не мога да го слушам без предпазни средства, представите си какво е на домашните ви любимци? За това, много ви моля – мислете два пъти преди да летите с любимата си котка или куче!”.
Следва продължение...