Над 3000 потърсили информация от ОИЦ - Пловдив

В ОИЦ - Пловдив стартира нова информационна кампания

Нова информационна кампания стартира Областен информационен център – Пловдив. Тя ще се проведе на територията на всичките 18 общини в Пловдивска област и ще премине под мотото „ДА създаваме ЗАЕДНО“. Ще бъде насочена към различни целеви групи по места, с организиране и провеждане на информационни дни, семинари, кръгли маси и информационни срещи с потенциални ползватели на европейско финансиране от оперативните програми. Това съобщи управителят на ОИЦ – Пловдив Велизар Петров на пресконференция.
На нея освен анонсиране на новата информационна кампания, беше отчетен и изминалият цикъл информационни събития, които екипът проведе в областта. „Над 5 300 участника от 18-те общини в Пловдивска област са се включили активно в 131-те информационни събития, организирани и проведени от екипа на Областен информационен център – Пловдив от началото на дейността му досега. В началото на 2014 г. екипът проведе информационна кампания под мотото „ДА продължим ЗАЕДНО”, в която реализира нови 30 информационни събития с над 1300 участника в тях“, обяви Петров по време на брифинга. Той допълни, че от началото на дейността на ОИЦ – Пловдив досега са проведени и 14 неформални информационни срещи с медии с 301 участника в тях. Освен тях, Центърът е участвал и в над 100 свои и чужди информационни кампании, съпътстващи събития и форуми, кръгли маси, конференции, семинари и информацонни дни.

Велизар Петров уточни, че над 3000 са потърсили досега информация от ОИЦ по телефон, по електронна поща и по време на информационни събития за възможностите за кандидатстване с проекти, от които близо 1400 са посетители на място в офиса. Ползватели на услугите на ОИЦ са били освен от български граждани, така и от държави като Германия, Испания, Великобритания, Чехия, Косово, Кипър, Италия, Малта, Латвия, Полша и други. Основни цели на информационната кампания на ОИЦ – Пловдив „ДА създаваме ЗАЕДНО“ ще бъдат популяризиране на новите възможности за европейско финансиране през стартиралия програмен период 2014-2020 година и предизвикателствата в него и приоритетите на България през следващите 7 год. и бъдещите перспективи на оперативните програми. Популяризиране на мрежата от информационни центрове в страната и утвърждаването им като надежден източник на информация за финансиране на проекти от структурните и Кохезионния фондове, също ще бъдат сред приоритетите.

Важна част от стартиращата поредна информационна кампания на ОИЦ – Пловдив ще бъде новата национална инициатива - Национален конкурс за създаване на младежки проекти на мрежата от 28 информационни центъра за популяризиране на Кохезионната политика на Европейския съюз в България. Тя ще бъде под надслов „ДА създаваме ЗАЕДНО европейски проекти“. Тази инициатива е насочена към младежи на възраст от 17 до 21 години и има за цел да повиши интереса към новите оперативни програми в страната. Чрез нея младежите ще се запознаят с основните правила и процедури в процеса на подготовка на проекти, финансирани с европейски средства.

„Идеята е младите да се запознаят с процеса на кандидатстване с проектно предложение, както и как се случват нещата. С провеждането на този конкурс имаме намерение да се постигнат две цели - едната е младежите да се запознаят с новите оперативни програми, а другата – да се научат как се пише проект, допълни Велизар Петров. Състезанието ще бъде на два етапа – национален и регионален. През месец май ще се проведе първият етап на конкурса – регионалният. Заелият първо място на регионално ниво ще спечели електронен четец. Голямата награда от националната надпревара ще е мобилен апарат.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов