Избрани Новини
Най–много се жалваме от Енерго, ВиК и Топлофикация
15-03-2014, 07:00
Снимка:novinar.bg
Автор:Елица Велчева
Още по Темата:Консултират на място за правата ни като потребители на стоки и услуги
Асоциация "Активни потребители“ ще отбележи с акция в Бургас Световния ден на потребителя -15 март. Днес от 11 ч. до 14 ч. в хипермаркет"Карфур“ в мол “Галерия“ ще се раздават брошури, ще има викторини и консултации.
Асоциацията съществува от 1998 година. Освен да предоставя информация, оказва консултиране при нарушени права и помощ при рекламации, както и при водене на съдебни дела или помирителни комисии.
"Търсихме място с голям поток от хора, за да сме полезни на повече потребители, каза председателят на неправителствената организация Богомил Николов. По думите му фаворитът в потребителските жалби са обществените услуги- парно, ток и вода.
"Важно е не колко оплаквания и жалби има в една държава, а какъв процент от тях могат да се решат положително. По този показател доста изоставаме, защото потребителите в много голяма степен са обезверени и не смятат, че ако тръгнат да си защитават правата ще успеят. Предпочитат да не си губят времето. Това е най-голямата разлика между нас и средния западноевропеец. Той не обича да си оставя каруцата в калта“, обясни Николов.
Той съобщи още, че от асоциацията обмислят да инициират отново конкурса “Потребител на годината“ за да се поощрява гражданин, отстоял своите потребителски права в трудна ситуация. "Целта е да бъдат окуражени хората и да им помогнем да бъдат компетентни и настоятелни", каза Богомил Николов.