Избрани Новини
„Нимфоманка“ е за секса, но не само
Шарлот Генсбур: Да си нимфоманка е болка, страдание и неудовлетворение
Съвсем скоро ще може да видим цензурираната версия на последната провокация на Ларс фон Триер „Нимфоманка“. Филмът ще излезе по време на 18-ия София Филм Фест у нас. Главната роля отново e поверена на Шарлот Генсбур, участвала още в „Антихрист“ и „Меланхолия“ на датския режисьор. Когато чула по време на фестивала в Кан, че той възнамерява да направи порно с нея в главната роля, си помислила, че това е поредната му шега, споделя актрисата пред руското издание Афиша. Всъщност тя е убедена, че „Нимфоманка“ е за секса, но не само. „Това е история още за отчаянието. За плътското начало на човека – показано тук честно и грубо. Това е и история за една жена, която се опитва да се помири със себе си.
Бях поразена, когато прочетох сценария – разказва актрисата – Струваше ми се, че нимфоманката е длъжна да бъде щастлива – с толкова секс, с толкова партньори и толкова удоволствие! Оказа се, че се заблуждавам. Ларс ми разказа за своята среща с реална нимфоманка – болка, страдание, неудовлетворение – това чувстват тези хора. Апетитът постоянно расте и една фрустрация се сменя с друга.“
Според актрисата нейната героиня е автопортрет на тъмната страна на Триер, а героят на Стелан Скарсгард е въплъщение на другата страна на режисьора. „Не ми е присъщ нито цинизмът на Джо, нито нейното отношение към греха. Не съм мизантроп и обичам хората“, споделя тя.
Генсбур заяви категорично още, че обича порнографията и че я гледа от 16-годишна възраст. По време на работата й в секс сцените тя не вижда с какво те се отличават от останалите. „Това е работа от процеса, както сексът е част от живота. Ларс направи всичко необходимо, актьорът да не участва в снимките на реалния секс. Зная, че Триер уважава всички актьори, включително и порноартистите. Знаех, че и мен няма да подведе“ – казва тя.
Най-голямата неловкост, която изпитва Генсбур, докато гледала готовия филм, е сцената, в която героинята й Джо изпитва оргазъм и й се виждат половите органи. „Разберете, те не са мои, а чужди“, добавя актрисата. Тя обяснява, че технически Ларс фон Триер е направил всичко възможно актьорите да не участват реално в секс сцените. По-скандалните епизоди са се правили по време на постпродукцията с дубльори.
Затова пък й е било любопитно да работи над сексуална сцена с двама чернокожи. „Това бе невероятно смешно. Въобще, едно от главните предимства в работата с Ларс е изумителното му чувство за хумор, което се усеща във всяка написана сцена. Жалко, че не сте видели нецензурираната версия – там не всичко е толкова смешно, но още е и жестоко и натуралистично“.