Проверяват "Кауфланд" и "Метро" за заблуждаваща реклама

Парите

29-01-2014, 11:56

Снимка:

n/a

Автор:

VarnaUtre

Всичко от Автора

"Лидл" и "Била" вече отнесоха глоби от антимонополната комисия

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) се е самосезирала и е открила производства срещу две от големите търговски вериги у нас - "Кауфланд" и "Метро". Това става ясно от съобщения на официалния сайт на комисията.

Антимонополното ведомство е започнало процедури срещу тях във връзка със заблуждаваща реклама, уточнява Investor.bg. Вероятно става въпрос за разпространени рекламни брошури, в които КЗК ще проверява за заблуждаваща реклама. От комисията уточниха, че проверката ще продължи в рамките на 2 месеца. 

Комисията често пъти се самосезира след подадени сигнали на граждани  - подобен бе случаят, когато КЗК направи проверки на "Била България" и "Лидл". Тогава ведомството провери рекламни кампании на двете компании, за да прецени дали обещаваните от тях промоции отговарят на истината.

Комисията излезе с отделни решения за двете вериги, според които и двете дружества трябва да платят значителни глоби заради заблуждаваща реклама. В случая с „Лидл“ заблуждаващата реклама бе при кампанията под наслов „Най-доброто от България. Най-доброто от Европа“, за която бе наложена санкция в размер на 370 хил. лв.

Санкцията срещу „Била България“ бе за кампанията „Гаранция Clever най-ниска цена”, а глобата бе 483 хил. лева. От КЗК уточниха, че и двете вериги в момента обжалват решенията на комисията. Ако съдът потвърди констатациите на комисията, компаниите ще трябва да платят глобите, които им бяха наложени, припомнят от антимонополното ведомство.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов