Избрани Новини
Музика, танц и компютърна анимация в "Споделено пространство"
27-11-2013, 13:51
Снимка:Държавна опера-Стара Загора
Автор:StarazagoraUtre
Танцовият спектакъл „Споделено пространство“ е третата премиера на Държавна опера - Стара Загора за месец ноември.
Спектакълът е на сцена на 28 ноември 2013 от 19,00 ч. Музиката е на Асен Аврамов, костюми и сценография Яна Дворецка, визуални ефекти Илия Шекерджиев, асистенти постановъчна работа Александра Манчева, Христина Петрова, Мирослава Захова (студенти от департамент Театър, НБУ), балетмайстор Алида Бонева.
Идеята и режисурата са на Анна Пампулова, а „Споделено пространство“ е третият й проект с балетната трупа на Държавна опера Стара Загора - след спектаклите „Защо сега“ (2008) и „Заедно сами“ (2011).
В „Споделено пространство“ участват Балетната трупа на Държавна опера - Стара Загора: Биляна Чолакова, Кремена Костова, Яна Кафалиева, Пенка Димитрова, Петя Вънева, Радост Младенова, Ромина Славова, Цветелина Тенева, Юлияна Василева и Станко Танев.
Костюмите за спектакъла са изработени в шивашкото ателие на Държавна опера-Стара Загора с ръководител Мария Христова.
"Спектакълът съдържа поредица миниатюри, взаимно несвързани, изградени на базата на симбиозата между музика, танц и компютърна анимация, казва д-р Анна Пампулова- балерина, режисьор и преподавател в департамент “Танцов театър” към НБУ. Във всяка от тях се развива различна човешка емоционална енергия. Създадох спектакъла, за да провокирам определени настроения у зрителя и танцьора, чрез помощта на редуването на визуални ефекти, различни по динамика танц и музика, без да налагам прецизно формулирано послание, а да стимулирам индивидуалните усещания и емоции на зрителите. Като филм с отворен край. Технологичният свят и връзката му с човешкия е напълно възможна и търпи своето развитие в позитивна насока, без да губим индивидуалната си сетивност и енергия.
Представям идея за това, че светът на другите не е спасение от невъзможността ни да общуваме със себе си; че преодоляването на вътрешната ни скука чрез потапянето в морета на колективните занимания (дискотека, футболен мач и др.) са вид имитация на вътрешния ни диалог чрез контакта с много хора, измежду които избираме качествата сглобяващи представата ни за бъдещите предпочитания, без да сме изградили тези критерии предварително и да ги търсим целенасочено.
Технологизирането на чувствителността е втората идея на спектакъла. Потапянето ни в безкрайността на информационното поле ни задължава да обработваме огромни обеми наложена информация, която да свеждаме към трудно формулирани принципи за прилагането й.
Целта ни е от друг ъгъл да покажем липсата на предварително зададения идеал за качеството и вида на информацията, вибрираща със собственото ни аз, тъй като извън това, огромното количество информация „за разнообразие” само задържа, без да подкрепя личностното развитие. Редуването на динамичното с почти статичното движение представя възможността ни да изберем състояние според темперамента си, но и въпроса какво става с нас когато едното се смени с другото извън нашето желание…
Това е спектакъл за заместването и имитацията на индивидуалността, която се превръща обратно на претенцията ни, все повече в униформена, благодарение на оковаността ни във високо технологизираната униформа, която сменя размера и цвета си, но устойчиво запазва от някого замисленото си предназначение да разконцентрира..."
Анна Пампулова е професионална балерина с близо 18 години изяви в Националната опера и балет. Завършила е НБУ като педагог по класически танц и съвременни танцови техники, балетен режисьор, хореограф. От 1999 г. до днес е преподавател в специалност “Танцов театър” на департамент “Театър” в НБУ. Хореограф е на редица танцови произведения, също е носител на редица отличия и награди от национални и международни балетни конкурси за съвременна хореография. Печелила е награда за съвременна хореография от престижния Международен балетен конкурс, Варна; хореографски международен конкурс на името на Маргарита Арнаудова – голямата награда. Участвала е в редица телевизионни реклами и филмови продукции. А съвсем скоро придоби научната степен „Доктор“ на тема: „Танцуващото човешко тяло-социално-комуникативни функции и движенчески аспекти“ .