Нов транспортен ад заради строеж на естакада при Семинарията

Преустройството на кръстовището ще продължи най-малко шест месеца

От днес започва изграждането на кръстовището на две нива на Семинарията, а пътуването в посока центъра на София ще се превърне в още по-голям кошмар. 
"В събота започва подготовка на строителния обект, поставяне на заграждения и се очаква строително-монтажните работи да продължат около шест месеца, като тук възниква и условността, че в реалните зимни месеци - януари и февруари, най-вероятно няма да се работи. В разгара на следващото лято се очаква обектът да бъде окончателно приключен. По време на изграждането му няма да се спира движението за автомобили. Преминаването ще се осигурява през стеснени участъци. ", коментира зам.-кметът по транспорта Любомир Христов при представянето на проекта.

Отначало се предвиждаше естакада през Борисовата градина, което предизвика масово недоволство и протести. 

"Сега ще имаме малка естакада, която само ще "премоства" бул. "Симеоновско шосе", коментира Любомир Христов. Преработеният проект предвижда много по-малка естакада, по-малко отсечени дървета и шумоизолиращи стени по протежението на бул. "Пейо Яворов". По думите на Христов след приключване на обекта преминаването по трасето ще се съкрати от 10-15 минути на една-две.
След двукратно преработване на първоначалния проект естакадата беше намалена на една десета от първия вариант и няма да навлиза в Борисовата градина. Така вместо първоначално предвидените за изсичане 180 дървета ще бъдат премахнати не повече от десетина. Шумозащитен екран по протежението на бул."Алея Яворов" ще пази жилищните блокове в района от децибелите на автомобилите. 

В рамките на етапите на строителството не е предвидено изцяло затваряне на пътя за движение, а само стеснения с прехвърляне на лентите на движението, но и това не е малко, като се има предвид натовареността на участъка. Трамваят по линия 18 пък ще бъде спрян до построяването на линията до Студентски град, за която в момента текат градоустройствени процедури и обсъждания. Предвидено е още изграждане на пешеходен подлез, както и надлез. В рамките на проекта ще се разшири ул "Стоян Михайловски" между площад "Велчова завера" и бул. "Пейо Яворов", като разширението обхваща изграждането на допълнителни ленти и така ще станат по две ленти в посока. Проектът предвижда да се намали ширината на тротоара откъм Семинарията на 2 м.

Изпълнител на проекта е "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, а срокът за изпълнение е 258 дни. Договорената горна граница за изпълнение на проекта е 13.05 млн. лв. като окончателната стойност ще бъде обявена след приключване на изпълнението. Обектът е продължение на проекта за естакадата на Телевизионната кула, който беше завършен преди няколко месеца и излезе 16 млн. лв. Този проект предвижда още два етапа. Единият е връзката на бул. "Никола Вапцаров" с ул. "Сребърна" по трасето, което минава зад болница "Токуда" и по ул. "Стоян Дуков" и така ще се осигури пряка връзка на автомобилите до кръстовището на бул. "Черни връх" със "Сребърна". Последният етап от големия проект е разширението на "Черни връх" до Околовръстния път. Очаква се двата последни етапа да започнат да се изграждат догодина. Общата стойност на всички обекти е 88 млн. лв., осигурени чрез заем от Европейска инвестиционна банка.

"През март общината очаква първата доставка на тролеи. През следващите 12 до 16 месеца трябва да бъдат изпълнени всички доставки - оставащите 10 метровлака, 20 трамвая, 50 тролея и 126 автобуса", коментира Христов. Така ще се обнови около 40% от автопарка на автобусите и 10% от трамваите.




Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов