Избрани Новини
Дават концесията на Централна гара на прокурор
22-07-2013, 13:11
Снимка:Plovdivutre.bg
Автор:Петя Коленцова
Още по Темата:Ревизия на концесията на Централна гара иска Петър Мутафчиев
БСП: Държавата губи от договора
Всички данни, с които разполагам за концесията на Централна жп гара в Пловдив, ще ги предоставя на прокуратурата, каза червеният депутат Петър Мутафчиев. Нека магистратите преценят защитен ли е държавният интерес, постигнати ли са целите на концесията, какви отговорности носят представителите на Национална компания "Желозопътна инфраструктура" (НКЖИ), добави той. Според бившият транспортен министър концесията не само не е изпълнила основната си цел – обновяването и вливането на инвестиции в железопътния сектор, но и държавата губи от сделката, сключена с дружеството "Железопътна гара – Пловдив". Припомняме, че според контракта, който е подписан при предишното управление, компанията ще стопанисва Централна гара за следващите 35 години.
Как може да събарят сградата на бившата транспортна болница без съгласието на министерството на транспорта, а ти да гледаш и нищо да не направиш, възмущава се Мутафчиев, визирайки поведението на НКЖИ.
Депутатът още не е решил дали ще предостави събраните данни до главния прокурор или до Окръжна прокуратура – Пловдив.
Пледирах пред министъра на транспорта Данаил Папазов, че погиването на държавна собственост, която е залегнала в концесионния договор, е грубо нарушение на контракта и има пълно основание за разтрогването на концесията, посочи още той. Трябва да се търси обезщетение от концесионера за средствата, които е загубила държавата за събарянето на тази сграда, посочва още той. Папазов отговорил, че концесионерът ще бъде санкциониран за нарушението и че предстои обсъждане на случая в транспортното министерство. "Министърът трябва да бъде по-активен и да вземе справедливо решение – разтрогване на концесионния договор", категоричен бе Мутафчиев.
Условията, които са поставени при сключването на контракта ясно показват, че тази концесия не е в интерес на държавата и въвеждане на нови технологии и подобряване на инфраструктурата. Тя е само за отдаване на една територия в центъра на Пловдив, за да може някой да развие търговска дейност, убеден е червеният депутат. Според него
предложението в строителната програма на концесионера за изграждане на автогара, хотел и многофункционална търговска сграда, изграждането на ескалатори за по-доброто използване на търговската част на подлезите няма нищо общо с новите технологии в железопътния транспорт.
"Абсурдно е цялата територията на гарата плюс самата гара и подлезите да се даде срещу 33 хиляди лева наем на месец. Църквата дава по-скъпо имотите си", заключи той.