Избрани Новини
Операта замириса на урина и боклук
20-06-2013, 14:21
Снимка:Bulgariautre
Още по Темата:Осем души са ранени при сблъсъци пред централата на "Атака" (обновена в 02,25)
Съседството с централата на "Атака" сериозно застрашава културното средище
Съседството на Националната опера и балет с централата на партия „Атака” е на път сериозно да застраши съществуването на културното средище. Вчера от Операта се оплакаха, че протестите, които от няколко дни се провеждат на ул. "Врабча" 1 пречат на достъпа на зрителите до културните представления.
Артистите и служителите на Националната опера в София споделиха пред медии, че привържениците на "Атака" всеки ден обсаждат сградата на улиците "Врабча", "Раковски" и "Дондуков", уринират наоколо и вдигат шум, който пречи на репетициите.
Снимки на въпросните симпатизанти на „Атака” пък плъзнаха в Интернет. На фотографиите се вижда как те нехайно хвърлят всякакви отпадъци пред сградата на Националната опера.
Точно преди началото на спектаклите достъпът на зрителите до вратите на сградата е силно затруднен, изтъкват от Националната опера, където предстоят няколко дългоочаквани представления.
Във връзка с осигуряването на нормалното провеждане на оперните представления министърът на културата Петър Стоянович се срещна с временния директор на СДВР комисар Ивайло Спиридонов директора на дирекция "Обществен ред и сигурност" в Столична община Красимир Димитров, както и директора на операта акад. Пламен Карталов.
"Сигурен съм, че ръководството на „Атака", чиито офиси са в непосредствена близост със залата на Операта, ще прояви разбиране и ще съдейства на стотиците почитатели на това висше изкуство – Вагнеровата тетралогия, да стигне до публиката,” заяви културният министър. Той пожела на Пламен Карталов "здрави нерви".
В събота с операта „Рейнско злато", за която в София пристигат ценители от цял свят, за пръв път в България и на Балканите в четири последователни вечери ще бъде представен целият цикъл от легендарната тетралогия „Пръстенът на Нибелунга".
Билетите са отдавна продадени, а зад спектаклите стои четиригодишен труд на режисьори, солисти, оркестранти, статисти, сценични работници, отбелязват от операта.