Не дело, а обсъждане, призова експерт клиентите на "Топлофикация"

Все повече са хората и фирмите, които се възползват от възможността за решаване на спорове чрез медиация, отчита Албена Комитова

Откриването на център за разрешаване на спорове към "Топлофикация - София" ще помогне за преодоляване на напрежението между общинското дружество и неговите клиенти, препоръча Албена Комитова - един от основателите на Центъра за разрешаване на спорове.

Според нея по този начин обучени специалисти ще могат да водят преговори с клиентите и да договарят споразумения с длъжниците.

Съдиите правят всичко възможно да насърчават гражданите и "Топлофикация" да решат доброволно спора и да намерят начин за изплащане на дължимите задължения. Но от "Топлофикация" не са особено гъвкави в това отношение и за съжаление рядко се стига да постигане на споразумение, посочи Комитова.

Все повече са хората и фирмите, които се възползват от възможността за решаване на спорове чрез медиация, отчита експертът. За съжаление обаче, повечето медиации се провеждат в рамките на вече образувано съдебно производство, тъй като продължава да действа рефлекса при проблем да се търси решение от съда, смята Албена Комитова.



Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов