Избрани Новини
Третият лъч на метрото стига и до Арена "Армеец"
Мъдрят 2 варианта за разширението му, гласят го да обслужва "Слатина" и "Гео Милев"
Третият лъч на софийското метро ще стига и до спортната зала "Арена Армеец", съобщи главният архитект на София Петър Диков пред портала на българските общини Kmeta.bg.
По този начин експертите се надяват да се реши проблемът със задръстванията около новата зала, в която тепърва ще има големи състезания и концерти на звезди.
Както е известно, в момента на всяко по-голямо събитие движението в района се превръща в кошмар, който парализира дори кръговото движение край Площада на авиацията.
"Третата линия на подземната железница е ясна - от бул."Ген. Вл. Вазов" до Овча купел. Сега мислим за разклонения от този метродиаметър, тъй като има интересни възможности за развитие", подчерта Диков.
Той уточни, че за бъдещата линия има 2 възможности за разклонения, които реално ще облагодетелстват живеещите в кварталите "Гео Милев" и "Слатина".
Първата е трасето на метрото да се отклони от гара Подуяне, около Малък градски театър зад канала" в посока "Слатина" до "Арена Армеец".
"Коментираме още едно предложение, което може би е по-добро. Това трасе да минава под "Иван Асен", след това по бул. "Шипченски проход" , после до "Асен Йорданов". Пак стига до залата, но вече ще обслужва и бъдещия Технопарк", подчерта главният архитект на столицата.
След това трасето ще продължава по Цариградското шосе до разклона за Аерогарата. Така ще поема пътници от всички големи обекти, които се построиха по Цариградското шосе, а също и от тази част на "Младост", която остава встрани от метрото", каза още Диков.
"Този вариант натежава, защото покрива много гъсто населена територия. От друга страна, за всички големи изяви в "Арена-Армеец" ще има лесен достъп, без да се предизвикват задръствания", допълни архитект № 1 на София.
Той отбеляза със задоволство, че софиянци са станали много активни в използването на метрото.
"Хората станаха много активни, защото оцениха колко е удобно метрото, когато пуснахме двете линии. То вече действа като система и можеш да се прекачваш и да стигаш до много повече точки в града. И сега кой ли не иска да мине метрото покрай него. Това е масово желание", заяви още Диков.
По думите му първата линия "Младост - Люлин" на практика вече е достигнала своя максимум за превозване на брой пътници.
"Има пикови часове, в които хората не могат да се качат на влакчето. Това показва, че линията е достигнала оптималните си възможности. Като се пусне продължението до Бизнес парка и разклонението до Аерогарата, тя още повече ще се натовари", отчете експертът.
Диков посочи, че буквално до десетина дни ще има първа копка на линията на подземната железница към Аерогарата през "Дружба".
"Част от него вече има строително разрешение, а друга предстои да се подпише, защото останаха да се довършат малко отчуждения. Но разрешенията са вече в сила, подписах ги онзи ден и изграждането може да започне", заяви още той.