Избрани Новини
Българите на „Коста Конкордия” спасили 1000 пасажери
Българските моряци са извеждали хората и са им казвали какво да правят, за да стигнат до спасителните лодки.
Нашенците са извеждали хората и са им казвали какво да правят, за да стигнат до спасителните лодки. Това разказаха петимата български моряци, които се завърнаха у нас в четвъртък вечерта. На 13 януари луксозният лайнер се блъсна в скали край бреговете на остров Джилио.
Аз тъкмо бях излязъл от банята, когато усетих трус и силни вибрации, разказа първият механик на „Коста Конкордия” - варненецът Петър Петров. Той хукнал към машинното поделение, където видял първата пробойна. В същото време останалите българи празнували в един от баровете.
Преди лошата новина да бъде оповестена, екипажът е разставен по местата за евакуация на пътниците. Едва след това е започнало спасяването с 12-те лодки.
„Няколко пъти видях, че капитанът е там. 100% не се е оттеглил с първите. Напълно е възможно да се е хлъзнал човекът, не съм го видял как е стигнал до брега
„Не е имало паника, нито суматоха. Помолих хората да се прехвърлят от другата страна на палубата, за да можем да ги вземем в спасителната лодка, в която се събраха 150 души”, разкри хотел-фитерът Георги Стоев. Някои скочили във водата и успели да се доберат с плуване, тъй като лайнерът бил на 50 метра от брега. За късмет температурата на морската вода е била 16 градуса. Техникът по поддръжката Камен Пеев е категоричен, че инцидентът е следствие от навигационна грешка. Очаква се компетентните органи да установят точните причини за катастрофата.
Работа без твърд договор по 13-14 часа на ден и ядене на водниста манджа са само част от условията на част от екипажа на „Коста Конкордия”, разказва „Дойче Веле”.